Ferrari prý nehraje vabank, jen sází na nejlepší strategii pro závod

Oba vozy Scuderie ve třetí části kvalifikace zajely časy na pomalejší střední směsi, která by však měla přinést výhody v závodě. AKTUALIZOVÁNO
Ferrari prý nehraje vabank, jen sází na nejlepší strategii pro závod

Ferrari je v Německu podle všeho silnější než před týdnem na Silverstonu, ovšem stále potřebuje zlepšení. Kvalifikační ztráta tedy na první pohled žádný progres nevykazuje, velký vliv na ni však měla zvolená taktika. Ferrari se rozhodlo, že jak Alonso, tak i Massa ve třetí části kvalifikace použijí pouze střední směs. Tento na první pohled zvláštní krok by měl rudým vozům přinést výhodu v neděli. Objevují se totiž názory, že soupeři s měkkými pneumatikami zajedou výrazně dříve do boxů.

"Myslím, že o tomhle víkendu jsme udělali malý krok dopředu. Jsme o něco lepší než v Silverstonu, kde jsme v trénincích a v první a ve druhé části kvalifikace ztráceli sekundu a půl. Týmu se tedy jednoznačně podařilo dosáhnout jistého progresu. Jsme konkurenceschopnější než před týdnem. Stále se potřebujeme zlepšit, to je jasné. To nezpochybňujeme.

Už dříve jsme hlavně v kvalifikacích nepatřili k nejrychlejším. Nejrychlejší nejsme ani teď, ale jsme sebevědomější a optimističtější s ohledem na zítřek. Vůz se chová rozumněji a normálněji. Měkké pneumatiky se tu velice rychle opotřebovávají, a tak by první série zastávek v boxech měla začít v osmém kole. Pak musíme zajíždět jedno kvalifikační kolo za druhým. 

Když soupeři ve třetí části kvalifikace jeli naplno, dosahovali časů kolem 1:29,3. To na nás už bylo příliš rychlé. Nakonec to tedy dopadlo víceméně podle očekávání. Na měkkých pneumatikách jsme očekávali umístění kolem pátého a šestého místa a na středních přibližně na sedmé nebo osmé pozici. Není stoprocentně jasné, která strategie bude nejlepší. To se dozvíme zítra.

Pokud jste rychlí, dojedete na stupních vítězů nebo vyhrajete závod, ať už jste na jakýchkoliv pneumatikách. V opačném případě budete nehledě na směs mimo body. Zítra to tudíž bude hlavně o rychlosti, ne o pneumatikách nebo strategii," řekl Alonso.

Felipe Massa pokračuje v dobrých výkonech a v dnešní kvalifikaci porazil svého týmového kolegu, přičemž velmi dobrou rychlost vykazoval také v prvním i druhém kvalifikačním dějství. Na startu závodu se zařadí na sedmé místo.

"Co se týče výkonů, byla to dobrá kvalifikace, ačkoliv jsme na rozdíl od soupeřů vsadili na zcela odlišnou strategii Vůz pracoval velmi dobře a na měkké směsi jel opravdu dobře, o moc lépe než v Silverstonu. Tam jsme se trápili na obou směsích. Na druhou stranu jsme tu každopádně nemohli pomýšlet na lepší než čtvrté nebo páté místo.

Když jsem na konci Q1 a Q2 viděl, že jsem na prvním místě, měl jsem nutkání jet naplno i ve třetí části. Vzhledem k simulaci, kterou jsme provedli ve volném tréninku, jsme ale došli k závěru, že správná bude ta varianta, kterou jsme nakonec zvolili. Nemůžeme počítat s tím, že se na startu na středních pneumatikách posuneme dopředu, ale včera jsme se mohli přesvědčit, že měkká směs se rychle opotřebovává, což by nakonec mohlo hrát pro nás," vysvětloval Massa. 

Další článek: Piloti Lotusu zajeli slušně, ale v prvním sektoru viděli rezervy

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10