Ferrari prodalo loni méně vozů, klesl mu také zisk

Světová finanční krize dolehla loni také na automobilku Ferrari. Zatímco za rok 2008 slavili v Maranellu rekordní čísla, v loňském roce prodali méně aut a klesl jim zisk.

Přesto jsou v kontextu světového vývoje výsledky Ferrari dobré. Luxusních sportovních aut se loni prodalo na světě o 35 procent méně než předloni, přičemž Ferrari zaznamenalo s 6250 vozy pokles jen 5 procent. Díky tomu Maranellští zvýšili svůj podíl na trhu o 10 procent.

V těchto číslech se neprojevily prodeje nového 458 Italia, protože se počítají jen skutečně dodané kusy a ke klientům se první dostaly až v letošním roce. Naopak výrazným úspěchem se podílelo Ferrari California, jenž je pro 60 procent majitelů prvním vozem této značky.

Nižší prodeje se projevily po finanční stránce, příjmy automobilky klesly o 7 procent na 1,778 miliardy eur, zatímco zisk se loni snížil na 245 miliónů z 341 miliónů eur z roku 2008.

Největším trhem zůstala pro Ferrari Severní Amerika s 1467 prodanými vozy (pokles o 200). V Evropě se prodalo celkem 2752 vozů značky Ferrari, nejdůležitějšími zeměmi při tom jsou i nadále Itálie a Německo. Do oblasti Asie - Pacifik putovalo 1117 vozů (Čína 206 kusů), na Střední východ pak 471.

Ferrari je přesvědčeno, že za své úspěchy vděčí síle své značky, kterou si vybudovalo ve formuli 1. Loňskou sezónu označilo za jednu z nejhorších v historii, "přesto Ferrari obnovilo četné smlouvy a podepsalo velmi důležitou novou pětiletou smlouvu s Bancou Santander," uvedla automobilka ve své zprávě.

Úspěchu se těšila také prezentace nového monopostu F10, přímý přenos zhlédly na internetových stránkách tři milióny lidí. Za devět měsíců provozu nových stránek ferrari.com zaznamenali v Maranellu 200 miliónů zhlédnutých stránek.

Doporučujeme

Články odjinud