Ferrari přiznává: Nejsme spokojeni s naší formou

Vstup do předsezónních testů se Ferrari nevydařil, tým se tím už netají. Ale věří, že základ vozu F2012 je dobrý, takže ho potřebuje jen vyladit.
Ferrari přiznává: Nejsme spokojeni s naší formou

Časy zajížděné v testech mají jen malou vypovídací hodnotu, přesto mnoho detailů nasvědčovalo tomu, že Ferrari v Jerezu nepatří na špičku. Zkušení techničtí pozorovatelé na okruhu hlásí nervózní chování F2012 a ve vyjádření Felipeho Massy se jen těžko hledal optimismus, psali jsme zde.

"Nejsem spokojený s tím, jak na tom v tuto chvíli jsme," přiznal technický ředitel Ferrari Pat Fry v odpovědi na otázku Autosportu. "Myslím, že máme velký prostor pro zlepšení. Po stránce spolehlivosti je to dobré. Výkonnostně jsme na tom myslím OK, ale můžeme si s výkonností hrát a vylepšovat chování auta v některých zatáčkách, v konkrétních částech zatáček. Ale řekl bych, že nebudu spokojený, dokud to celé nebude fungovat."

Fry potvrdil Massova slova, Ferrari má na voze tolik nových věcí, že je pro něj těžké se rychle naučit se všemi pracovat a sladit je v jeden funkční celek. Technický ředitel maranellských ale odmítl, že by příčinou potíží bylo zavěšení předních kol, které je opačného typu, než používají všichni ostatní (pull rod vs. push rod).

"Přední zavěšení není nic velkého, abych byl upřímný," řekl. "Přináší malou výhodu v aerodynamice, malou výhodu při snížení těžiště, a vím, že to je něco jiného než v minulosti dělali ostatní. Ale abych byl upřímný, není to tak velké riziko."

Ferrari je v každém případě pod tlakem, protože letos má jen tři testy, než začne sezóna. "Myslím, že nás čeká hodně práce," pokračoval Fry. "Základní platforma je OK. Zkoumáme různé vlastnosti a všechny díly, které musíme otestovat. Můžeme si hrát s chováním v zatáčkách, takže můžeme dělat různé věci pro vjezd do zatáčky, průjezd a výjezd. Takže je to o hledání rovnováhy v těchto věcech."

"Máme tu poměrně rozsáhlé možnosti, takže téměř v každé jízdě zkoušíme jinou konfiguraci. Provádíme hodně analýz tady i doma v továrně. Využíváme simulace a simulátor, abychom se ujistili, že všechno sedí, a mohli dát dohromady správný komplet. Na všechno je méně času, takže jsou všichni pod tlakem. Musíte se rozhodovat rychle."

Ferrari se i nadále soustředí na svůj testovací program. "Nejsme zaměřeni na co nejrychlejší čas s prázdnou nádrží," upozornil Fry. "Před prvním závodem je jen 12 dní testů, ten čas musíme co nejlépe využít. Trochu nás zbrzdil sníh ve Fioranu, takže jsme první ráno tady s Felipem dělali to, co bychom jinak udělali tam. Teď se tedy snažíme dohánět. V tuto chvíli se snažíme dát dohromady ten správný komplet."

I když Fry hovořil o dobré spolehlivosti vozu, Fernanda Alonsa zradila ve čtvrtek hydraulika a dlouhou dobu čekal na opravy. "První dva dny jsme neměli žádné problémy s nespolehlivostí," potvrdil Fry. "Dnes to byl malý problém s hydraulikou. Dnes večer dostaneme pár nových dílů, které to snad vyřeší."

"Po stránce spolehlivosti se zdá být auto dobré jako obvykle. Co se týče výkonnosti, doslova se snažíme poskládat všechny díly dohromady, což si vyžaduje hodně analýz."

Na závěr Fry vzkázal fanouškům: "Všichni velmi tvrdě pracujeme..."

Další článek: Britští politici vyzvali FIA, aby zrušila závod v Bahrajnu

14:06 | Sebastian Vettel dává do aukce "duhovou" helmu, kterou měl v Turecku. Dražba začne na jeho webu po závodě. Má jít o jedinou Vettelovu helmu z doby u Ferrari, která se dostane do soukromých rukou.
10:01 | Před 45 lety zemřel společně s pěti dalšími členy svého týmu při letecké nehodě Graham Hill. Vraceli se z testu na okruhu Paula Ricarda. Hill byl prvním a je stále jediným držitelem trojité koruny.
17:30 | McLaren potvrdil, že Sainze vyřadil problém se zadními brzdami.
28. listopadu | Alex Albon po včerejší nehodě mění šasi.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink Verstappen (1:28.355)
Kvalifikace Hamilton (1:27.264)
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10