Ferrari: Příští rok může být v závodech klíčové šetření paliva

Šéfinženýr Ferrari Pat Fry upozornil, že v příští sezóně jezdci možná nebudou jezdit naplno, a to proto, aby si vystačili s omezeným množstvím paliva v závodě.
Ferrari: Příští rok může být v závodech klíčové šetření paliva

Pokud se někomu nelíbí, že letos musí jezdci často šetřit pneumatiky a nevyužívat potenciál vozů, příští rok by mohl být stejně zklamaný. Pravidla totiž omezí spotřebu paliva na 100 kilogramů za závod, což je o třetinu méně než letos. A to zřejmě znemožní využívat pohonné jednotky na maximum.

"Myslím, že příští rok budou závody docela jiné," potvrdil Fry. "Bude zafixované maximální množství paliva pro závod a různé úrovně energie, takže je možné, že tu bude významný rozdíl mezi maximální možnou rychlostí a rychlostí zaměřenou na šetření energie a paliva. A to do té míry, že by mohl být rozdíl sekundu až sekundu a půl na kolo v závodě."

"My se snažíme zjistit, jaká bude nejlepší strategie, abychom byli co nejefektivnější ve využívání toho, co máme. Bude důležité určit pro každou trať a každý závod, kdy bude nejlepší využít celý potenciál a kdy bychom měli šetřit palivo."

Nový přístup k závodění bude klást nové požadavky na piloty. "Jezdci se budou muset hodně učit. Je to skutečný zvrat v tom, na co jsou zvyklí, a bude na inženýrech, aby přišli s nejlepšími simulacemi, a na jezdcích, aby si je vyzkoušeli v simulátoru."

"Bude na nich, aby trénovali mnohem víc, než vůbec poprvé vyjedou na trať. Mít zkušené jezdce může být jen pozitivní. Čím rychleji se naučí určité mechanismy, tím jednodušší pro ně bude se soustředit na svoji normální práci při vývoji vozu."

Další článek: GP Koreje 2013 - Co v tiskových materiálech nebylo

9:00 | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
20:10 | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.
20. září | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10