Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari
 Foto: Ferrari
 Foto: Ferrari
 Foto: Ferrari
8
Fotogalerie

Ferrari přepracovalo pohonnou jednotku, převodovku i zadní zavěšení

Ferrari dnes představilo vůz SF21 pro sezónu 2021. Na trať vyjede poprvé už zítra v Bahrajnu v rámci filmovacího dne.

„Z našich dvou jezdců vychází spousta pozitivní energie,“ uvedl závodní ředitel Laurent Mekies. „Carlos strávil v továrně hodně času a velmi rychle se integroval do týmu. Pokud jde o Charlese, u týmu je už v podstatě doma. Ví, co chce, a je si také velmi dobře vědom role, kterou v týmu má – ať už v autě, nebo mimo něj. Přes zimu jsme byli svědky toho, jak ti dva spolu dobře vycházejí, což je dobré pro celý tým.“

Vůz SF21 zaujal odlišným zbarvením v oblasti zadního křídla i zeleným logem kampaně Mission Winnow na krytu motoru. Na trati ale samozřejmě budou důležité jiné věci.

Ferrari přepracovalo motor, změnilo design nosu, předního křídla i krytu motoru. Dva žetony využilo na převodovku a zadní zavěšení. Zadní část vozu Scuderia příliš neukázala, ale to není až tak překvapující. Podobně to udělaly také ostatní týmy. Právě v zadní části vozu budou po změně pravidel v oblasti podlahy asi největší tajemství.

„V minulé sezóně jsme si jako motoroví inženýři vytvořili na trati jasný obraz o tom, kde jsme. To byl náš výchozí bod,“ řekl šéf motorářů Enrico Gualtieri.

„Právě toto povědomí v kombinaci s naším odhodláním, našimi schopnostmi a schopnostmi našich partnerů vedlo k vytvoření pohonné jednotky 065/6 pro sezónu 2021.“

„Přijali jsme systematický přístup a všechna oddělení – design, simulace, vývoj a trať společně hledaly každou příležitost ke zlepšení. Spolu s kolegy na straně šasi jsme hodně pracovali na uspořádání pohonné jednotky, aby byl celkový design vozu co nejefektivnější. U motoru s vnitřním spalováním jsme se ve spolupráci s naším partnerem, kterým je Shell, zaměřili na zvýšení jeho úrovně tepelné účinnosti, což přineslo zlepšení času na kolo, které odhadujeme na více než jednu desetinu sekundy.“

Gualtieri uvedl, že Ferrari také přepracovalo hybridní systém a elektroniku.

„Když jsme zahájili projekt SF21, naším prvním úkolem bylo zjistit, na kterou oblast auta bychom se měli zaměřit, abychom dosáhli radikální změny,“ uvedl šéf šasi Enrico Cardile. 

„Rozhodli jsme se pro zadní část a navrhli jsme novou převodovku a nové zavěšení. Společně s úsilím našich kolegů od pohonné jednotky to vedlo k mnohem těsnější zadní části.“

Gualtieri uvedl, že Ferrari také přepracovalo chladící systém a karoserii. Kromě toho se také snažilo obnovit ztráty přítlaku, ke kterým došlo kvůli novým pravidlům. Druhým cílem bylo snížit odpor. 

„Kvůli pravidlům byly na přední části vozu možné méně dramatické změny. Vyvinuli jsme nové přední křídlo, které pracuje ve spojení s novým konceptem nosového kuželu, ale samotné šasi a zavěšení jsou z loňského SF1000.“

Doporučujeme

Články odjinud