Ferrari představilo F2012

Scuderia Ferrari dnes odhalila svůj letošní monopost, dala mu jméno F2012 a ukázala ho na tradiční prezentaci, která se musela kvůli sněhu obejít bez přítomnosti médií.
Ferrari představilo F2012

F2012 je 58. vozem formule 1, který v Maranellu postavili. Monopost, který Ferrari vyvíjelo pod interním označením 663, na první pohled odráží letošní změny pravidel.

Pozornost upoutá především schod na nose, který ze čtyř doposud představených letošních vozů nemá jen McLaren MP4-27. Italové říkají, že přepracovali každou oblast vozu. Zvláštní pozornost si zasloužilo zavěšení kol, vpředu i vzadu je typu pull-rod (s tažnou tyčí). Inženýři zvolili toto řešení kvůli aerodynamické efektivnosti a snížení těžiště vozu.

Přední křídlo je evolucí verze, kterou Ferrari testovalo v závěru loňské sezóny, a dočká se dalších úprav. Ve střední části vozu jsou patrné přepracované bočnice a otvory pro sání vzduchu.

Ani zadní část neunikla velkým úpravám, je celkově štíhlejší, a to nejen díky nové převodové skříni. Výfuky jsou natočené nahoru, jak požadují pravidla. A konečně přívody vzduchu k brzdám se také dočkaly optimalizace ve spolupráci s Brembem.

Vzhledem ke zmrazenému vývoji motorů je letošní pohonná jednotka evolucí té loňské, inženýři pod vedením Lucy Marmoriniho se soustředili na vylepšení instalace motoru do šasi s cílem umožnit zlepšení aerodynamiky. Po mechanické stránce bylo hlavním úkolem vývoje udržet co nejvyšší výkon po celou životnost motoru. V oblasti elektronické řídící jednotky pak muselo Ferrari připravit zcela nové mapy, které odrážejí zákaz foukání difuzorů.

Základní technická data F2012
Převodovka: 7 stupňů vpřed + zpátečka
Brzdy: Brembo
Zavěšení: s tažnou tyčí
Hmotnost: 640 kg (včetně jezdce a náplní)
Kola: OZ

Motor
Typ: 056, 8 válců, 32 pneumatických ventilů, úhel sevření válců 90 stupňů
Objem: 2398 cm3
Vrtání 98 mm
Hmotnost: 95 kg
Palivo a maziva: Shell

FOTOGALERIE, VIDEO


Další článek: Kartykejan obnovil smlouvu s HRT, bude znovu závodit

23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.
11. června | Otec Antonia Giovinazziho Vito řekl pro La Gazzetta dello Sport, že jeho syn v minulosti dostal nabídku od Mercedesu. Měl se stát třetím jezdcem Mercedesu ve F1 a jezdit v DTM. „Ale má rudé srdce a udělal volbu, kterou považoval za správnou.“