Ferrari: Před prvním závodem čeká F2012 ještě velký vývoj

Ferrari: Před prvním závodem čeká F2012 ještě velký vývoj

Prezentační verze nového vozu Ferrari není zdaleka tou konečnou, která se postaví na startovní rošt v Melbourne. Italové chtějí pokračovat v agresivním přístupu.

Ferrari slibovalo na letošní sezónu odvážný přístup k vývoji a novým vozem potvrdilo, že se od konzervativního myšlení do jisté míry odpoutalo. "Lidé napovídali hodně věcí, ale tohle je velký krok od toho, kde jsme byli," uvedl technický šéf týmu Pat Fry. "U základního návrhu vozu jsme určitě víc riskovali, ale celkově všichni odvedli dobrou práci."

Vývoj F2012 ale pokračuje naplno. "Tohle auto se před první závodem ještě hodně změní," avizoval šéfdesignér Nicolas Tombazis. "Pracujeme v aerodynamickém tunelu a vývojovém oddělení na aerodynamických úpravách. Ale také chceme během prvních testů uskutečnit velmi důležité pokusy, abychom mohli dokončit konfiguraci pro první závod."

Co se ale s největší pravděpodobností do prvního závodu nezmění, je nos vozu se schodem. "Říká se, že je tohle auto ošklivé, a já se musím přiznat, že s tím nesouhlasím, ten názor nemám," namítl Tombazis.

"Já jsem si na tu bouli na nose zvykl. Zbytek vozu je výsledkem velmi detailní práce. Nakonec co se mě týče, tak ošklivé auto je to, které prohrává, a naopak hezké je to, které vyhrává. Takže teď si chci myslet, že je to hezké auto. Hodnotit ho budeme po prvních závodech."

A jak by Tombazis popsal změny vůči loňskému roku? "Přední křídlo je evolucí toho, které jsme měli v závěru loňské sezóny," vysvětloval. "Tehdy jsme ho nasadili, abychom se o něm něco naučili. Pochopili jsme hodně věcí a dál ho vyvinuli. Ve třetích testech a před prvním závodem přijdou další změny."

"Nos má nahoře nepravidelný tvar, který je důsledkem pravidel. Ta nás nutí mít nos celkem nízko, ale aerodynamika zase chce mít spodní část šasi co nejvýš. I když to není esteticky příjemné, věříme, že je to aerodynamicky nejefektivnější řešení pro tuto oblast vozu."

"Jednou z inovací tohoto vozu je přední zavěšení. Především z aerodynamických důvodů jsme zvolili řešení s tažnou tyčí. Práce na něm trvala dlouho - na jeho návrhu a než u něj oddělení mechaniky získalo všechny vlastnosti, které jsme požadovali. Věřím, že se nám to podařilo, a také si myslíme, že nám přineslo aerodynamickou výhodu."

Největší balík předsezónních úprav by mělo F2012 dostat ve druhém barcelonském testu.

Doporučujeme

Články odjinud