Ferrari považuje za klíčovou část F10 difuzor

Inženýři Ferrari se při vývoji letošního vozu soustředili na difuzor, který se ve své dvojité verzi stal loni předmětem řízení u odvolacího soudu FIA.

Italové se v tom liší například od Rosse Brawna, podle něhož bude z hlediska konkurenceschopnosti letos klíčové, jak se týmy vyrovnají se zákazem tankování v závodech.

"F10 je výsledkem intenzivní společné práce všech oddělení Gestione Sportiva, která začala na jaře 2009," řekl technický ředitel Scuderie Aldo Costa. "Učinili jsme strategické rozhodnutí soustředit se na vývoj nového monopostu. Dvojitý difuzor znamenal v koncepci tohoto projektu revoluci."

"Silnou stránkou je, že vůz, motor a převodovka byly projektovány pod jednou střechou. Výhody toho pociťujeme každý den a chceme tento potenciál maximálně využít. F10 představuje v naší konkurenceschopnosti velký krok vpřed."

Dvojitý difuzor nasadilo Ferrari na svůj vůz až v průběhu loňského roku a označilo ho za jeden z důvodů ztrát z úvodu sezóny. Monopost F10 ale Italové vyvíjeli od začátku s vícepatrovou verzí.

"Klíčový byl difuzor," potvrdil šéfdesignér Nicholas Tombazis. "Abychom optimalizovali jeho výkonnost, museli jsme přepracovat celou zadní nápravu a změnili řízení, abychom difuzoru dali větší prostor. To samé platí pro zavěšení. Difuzor je mnohem větší a výkonnější, než byl ten loňský."

Při vývoji ale inženýři nezapomněli ani na zákaz tankování, který znamenal nutnost do vozu zakomponovat mnohem větší palivovou nádrž než v minulých letech.

"Sezóna 2010 představuje pro inženýry od motorů novou výzvu," uvedl Luca Marmorini. "Zákaz tankování v závodech změnil parametry spotřeby, které jsou extrémně důležité z pohledu výkonnosti. K optimální spotřebě paliva přispívají všichni, od inženýrů až po jezdce."

"Motor se změnit nedá a letos nemáme KERS. Investovali jsme do materiálů a procesů, abychom snížili náklady, optimalizovali palivo a maziva, aby byl F10 vítězný vůz. Spolehlivost byla vždy největším problémem, hodně jsme pracovali na optimalizaci na testovací lavici, byli jsme velmi blízko závodním podmínkám."

Na snižování spotřeby spolupracovalo Ferrari s Shellem. Motor nemůže být kvůli zmrazenému vývoji měněn, takže se inženýři soustředili na periferie. Nový je systém výfuků.

Další článek: Představení monopostu Ferrari F10

27. února | Mercedes uveřejnil fotografii... zachycuje nové zbarvení? odkaz
26. února | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
26. února | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
26. února | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.