Podle Fernanda Alonsa nemá Ferrari jedinou slabinu v podobě pohonné jednotky, na konkurencí ztrácí i v dalších oblastech.
V Číně se Ferrari podařil letošní nejlepší závod, když Alonso dojel na stupních vítězů. Že by to byl důsledek velkého zlepšení F14 T, si ale nemyslí.
„Nebylo to nic opravdu velkého v jedné oblasti, jen malé kroky tady, malé kroky tam,“ vysvětloval Autosportu. „Lepší přísun výkonu, lepší software, lepší koordinace, všechno nastavení, také jsme měli o trochu efektivnější aerodynamiku a trochu vyšší výkon.“
Přesto Ferrari na konkurenční Mercedes pořád ztrácelo. „Auto výkonnostně ztrácelo ve všech oblastech, nebyl to jen jeden problém,“ přiznal. „Potřebujeme lepší efektivitu, lepší aerodynamiku, lepší trakci, vyšší výkon. V prvních závodech nám scházelo hodně výkonnosti.“
Mezi Čínou a Španělskem je třítýdenní přestávka, kterou chce Ferrari samozřejmě využít k velkému zlepšení. Ale protože to samé má jako vždy v plánu také konkurence, posun Scuderie není zaručený.
„Ostatní týmy si do Barcelony přivezou pár desetin, my potřebujeme pár desetin a něco k tomu, pokud chceme dohánět,“ upozornil Španěl.
„To je výzva, před kterou teď stojíme. Nestačí, abychom vyvíjeli normálním tempem, potřebujeme k normálnímu vývoji něco navíc.“