Ferrari poslalo FIA dopis kvůli vyšetřování Racing Pointu

Ferrari a také McLaren stojí na straně Renaultu, pokud jde o protest vůči Racing Pointu.
Ferrari poslalo FIA dopis kvůli vyšetřování Racing Pointu

Renault podal už třikrát protest proti brzdovým kanálkům Racing Pointu. Všechny protesty jsou sloučeny do jednoho a pravděpodobně ve středu o nich budou rozhodovat sportovní komisaři – zřejmě ne z GP Štýrska, ale speciálně sestavena skupina sportovních komisařů. Je poměrně reálné očekávat, že rozhodnutí bude ve prospěch Racing Pointu a dočkáme se odvolání Renaultu.

FIA zkoumá růžový mercedes. Zlomí Racing Pointu vaz drobná změna pravidel?

FIA zkoumá růžový mercedes. Zlomí Racing Pointu vaz drobná změna pravidel?

Na stranu Renaultu se postavilo Ferrari, které F1 a FIA zaslalo dopis. Maranello chce objasnit, jakým způsobem lze postup Racing Pointu považovat za design. Zaslání dopisu potvrdil pro RaceFans mluvčí Ferrari. 

Celá kauza se týká brzdových kanálků. Od letošního roku jsou na seznamu „listed parts“, což znamená, že jde o díly, které si musí každý tým navrhnout sám. Racing Point letos okopíroval prakticky celý loňský Mercedes a při vývoji (mělo jít skutečně o vývoj) brzdových kanálků se inspiroval těmi od Mercedesu z loňského roku. Vloni je od Mercedesu legálně koupil, protože tehdy ještě nebyly na seznamu listed parts. 

Naše brzdové kanálky jsou podobné Mercedesu, připouští Green. Má ale vysvětlení

Naše brzdové kanálky jsou podobné Mercedesu, připouští Green. Má ale vysvětlení

Kopírování je ve formuli 1 běžné, ale brzdové kanálky jsou komponenta, které je na jednu stranu nesmírně důležitá, jak jsme nedávno popsali v samostatném článku, a na straně druhé z velké části není vidět. Je tedy otázkou, zda je legální, že se Racing Point „inspiroval“ řešením Mercedesu, když si daný díl musí podle sportovních pravidel navrhnout a vyrobit sám.

Celý problém je ale mnohem širší. „Je na FIA, aby rozhodla, zda je to legální, nebo ne,“ řekl o víkendu Zak Brown. McLaren je dalším, který protest podporuje. „Ale je to mimo ducha toho, čím je F1.“

„Většina z nás souhlasí, že tohle by ve F1 být nemělo, takže musíme napsat pravidla, která to odráží.“

McLaren, Ferrari a další tvrdí, že Racing Point se blíží tomu, co se označuje jako zákaznický vůz a ten je ve F1 zakázaný. Pokud by se to mělo změnit, musí se to projevit v pravidlech a obchodních dohodách. 

Ferrari navrhovalo zákaznické vozy jako řešení krize, Markovi se zamlouvá kopírování

Ferrari navrhovalo zákaznické vozy jako řešení krize, Markovi se zamlouvá kopírování

Další článek: Problémy s převodovkou i extrémní degradace pneumatik. Kubica prožil těžký debut v DTM

20:24 | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.
19:18 | Ještě to není oficiální, ale podle The Times bude Turecko vyřazeno z červeného britského seznamu, což znamená pro britské zaměstnance týmů a F1 mírnější režim po návratu. GP Turecka by se tak na začátku října měla konat.
15. září | Šéf Astonu Martin Otmar Szafnauer odmítl spekulace o neshodách a třenicích se Sebastianem Vettelem jako 100 % nesmysl. Vettel má být brzy potvrzen také pro příští rok.
15. září | Dokument o Schumacherovi je už na Netflixu. Celkem ve 190 zemích a 30 jazycích a to včetně češtiny.