Ferrari pořád těžko hledá optimální nastavení

Ferrari pořád těžko hledá optimální nastavení

Tým Ferrari má stejné problémy jako v zimních testech. Jeho vůz je velmi komplexní a najít správné nastavení, které by vyhovovalo pneumatikám, není jednoduché.

Letošní změny v pravidlech a nové pneumatiky Pirelli přinesly týmům možná větší problémy, než se čekalo. Například Red Bull se těžko vyrovnává se ztrátou přítlaku na zadní nápravě, kterou způsobily změny výfuků, zatímco Mercedes nedokáže udržet své pneumatiky v optimálních provozních teplotách.

Ferrari má podobné potíže od začátku testů. Neví, jak s jistotou dojít k optimálnímu nastavení. Okno, ve kterém F2012 podává maximální výkon, je příliš úzké, a proto se do něj těžko strefuje.

"Abych byl upřímný, pořád se trápíme," přiznal Hirohide Hamašima, který má u Ferrari na starost pneumatiky, citoval ho Autosport. "Auto má potenciál, ale v tuto chvíli nedokážeme najít správné nastavení. V zimě se nám to občas dařilo, ale jindy jsme byli úplně vedle. Musíme najít správné nastavení a udělat auto robustnější."

Na základě dosavadních zkušeností se Ferrari domnívá, že větší problémy má jeho vůz v kvalifikacích než v závodech. "Ale máme za sebou jen dva závody, takže jistý si nejsem," komentoval Hamašima. "Alespoň můžeme říct, že nám vyhovují spíš mokré podmínky."

Optimální nastavení auta musí vždy respektovat vlastnosti pneumatik. Vůz musí obutí dostatečně rychle zahřívat na optimální hodnoty, a pak je v tomto okně dlouhodobě udržet.

"U Ferrari jsme vyřešili problémy se zahříváním pneumatik," konstatoval Hamašima. "Ale co se týče různých směsí Pirelli, auto samo o sobě dost pomáhá s řešením problému se zahříváním."

"V závodních podmínkách jde samozřejmě o kompromis. Pokud zahříváte dobře (rychle), tak budete mít větší problémy s opotřebením než dřív. Ale jakmile dosáhneme správného vyvážení vozu, věřím, že můžeme mít dobré zahřívání i dobrou výdrž. Takže teď musíme najít to vyvážení."

Doporučujeme

Články odjinud