Ferrari podle Binotta pocítilo úlevu na trati i v továrně

Mattia Binotto říká, že významné zisky, kterých tým letos dosáhl, byly úlevou po jeho loňské špatné sezóně. Úvodní závod v Bahrajnu prokázal pokrok, kterého Ferrari dosáhlo navzdory omezením letošního vývoje.
Foto: Getty Images / Clive Mason
Ferrari podle Binotta pocítilo úlevu na trati i v továrně | Foto: Getty Images / Clive Mason

V Bahrajnu sice Ferrari meziročně zpomalilo, ale kvůli pravidlům zpomalily všechny týmy – a Ferrari ze všech nejméně. Také v Imole se rudým zatím zdá se daří.

„Minulý rok jsme si tam vedli velmi špatně,“ řekl Binotto na páteční tiskové konferenci o Bahrajnu. „Nedařilo se nám jak na rovinkách, tak v zatáčkách. Byli jsme pomalí v kvalifikaci i v závodě.“

Ferrari už nemá nejhorší motor. Vůz bude vyvíjet do června

Ferrari už nemá nejhorší motor. Vůz bude vyvíjet do června

„Pro nás to byla určitě důležitá zkouška, velmi důležitý test a myslím, že auto dosáhlo pokroku. Pokud se srovnáme s konkurencí, myslím, že jsme udělali dobrý pokrok, což nebylo snadné v situaci, kdy byla většina auta podle pravidel zmrazená.“

„Pohonná jednotka udělala dobrý krok vpřed. Na rovinkách nám dnes rozhodně nechybí rychlost jako v minulosti. A myslím si, že i auto se chová dobře. To bylo nejdůležitější.“

„Z Bahrajnu jsme se dozvěděli, že naše závodní tempo nebylo tak konkurenceschopné jako to kvalifikační. Má to více důvodů, které jsme se snažili analyzovat. Jde tu o správu pneumatik. V Bahrajnu byly velmi horké podmínky, velmi odlišné od těch v Imole, kde potřebujete zvládnout přehřívání, zejména zadních.“

Fotogalerie z pátku v Imole: Rozbité ferrari a problémy Red Bullu

Fotogalerie z pátku v Imole: Rozbité ferrari a problémy Red Bullu

„Pokud jde o Imolu, je pro nás důležité vyhodnotit chování vozu za různých podmínek a ujistit se, že je potvrzen pokrok, který jsme viděli. Myslím, že to budou klíčové body pro závod v Imole.“

Podle Binotta nejde jen o SF21, ale také o situaci v Maranellu před velkými změnami v roce 2022.

„Je úlevou vidět, že vyvíjíme správným směrem. Je důležité vidět, že simulace, aerodynamický tunel a trať nyní korelují určitě lépe ve srovnání s tím, jak tomu bylo v minulosti. Do budoucna nám to dává důvěru v nástroje a naši konstrukční kapacitu. Považuji to za nejdůležitější a spadl nám kámen ze srdce.“

„Určitě je důležitá skutečnost, že auto má lepší výkon, abychom mohli mít lepší výsledek na konci závodního víkendu. Často jsme říkali, že náš loňský výkon nebyl pro značku Ferrari akceptovatelný. Věděli jsme, že tento rok je pro nás důležitý, abychom ukázali vývoj ve všech oblastech. Myslím, že po těchto výkonech se nám ulevilo.“

Další článek: Fotogalerie z pátku v Imole: Rozbité ferrari a problémy Red Bullu

11:27 | Lewis Hamilton věnuje 20 milionů liber na založení nové charitativní nadace na podporu nedostatečně zastoupených skupin ve Velké Británii
26. července | Pirelli potvrdilo, že po Maďarsku proběhnou na Hungaroringu další testy 18palcových pneumatik. Zúčastní se jich Ferrari, McLaren a Mercedes.
25. července | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz
25. července | Roman Staněk vyhrál druhý závod víkendu Euroformule Open v Imole.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00