Jedná se o doprovodný jev u zcela nových technologií.
Probíhající testy v Bahrajnu udělaly vrásky na čele inženýrům Ferrari a BMW Sauberu, jejichž vozy opakovaně vykazovaly technické závady. Technický ředitel italské stáje Aldo Costa se domnívá, že se situace může opakovat.
"Blížíme se ke konci dlouhých testů tady v Bahrajnu a dny jsou stále intenzivnější. Musíme využít všechny možnosti, které nám pravidla nabízejí v testech, co se práce na spolehlivosti a výkonnosti týče. Možná nás čekají další problémy podobné těm, které jsme měli v posledních dvou dnech s úplně novými díly KERS, nebo s experimenty, jako jsme provedli s převodovkou," uvedl Costa.
Felipe Massa musel ve středu zastavit ke konci dne na trati kvůli problémům s elektronikou a ráno strávil několik hodin v garáži kvůli opravám převodovky. Ferrari tvrdí, že měl Massa v převodovce "experimentální komponenty", které selhaly. Brazilec přesto zvládl odjet čtyři série po patnácti kolech, které prokládal zastávkami v boxech.
Starosti způsobilo také selhání KERS, které potkalo Kimiho Räikkönena o den dříve. Fin zvládl nakonec zajet nejrychlejší čas dne, ale předtím musel několik hodin sedět mimo vůz a čekat na dokončení oprav.
"Co se týče KERS, musím říct, že jsme celkem spokojeni s tím, jak se nám doposud dařilo, i když nás čeká ještě hodně práce. Tady v Bahrajnu jsme použili standardní konfiguraci aerodynamiky, měli jsme jen pár drobných úprav. Kompletní úpravy uvidíme v příštích testech v Jerezu a Barceloně, kde uskutečníme přípravy na Grand Prix Austrálie," dodal Costa.
Ferrari si při selhání KERS a převodovky vyzkoušelo bezpečnostní procedury, mechanici použili pomůcky, které chrání před vysokým napětím.
Testy pokračují v Bahrajnu posledním dnem, za volantem Ferrari F60 sedí opět Felipe Massa.