Ferrari patří mezi nejvíce předjíždějící týmy v dosavadním průběhu sezony

Ferrari patří mezi nejvíce předjíždějící týmy v dosavadním průběhu sezony

Scuderia si pro své fanoušky připravila zajímavou statistiku, v níž se ohlíží za předjížděcími manévry z prvních sedmi závodů letošního ročníku.

Velkou cenou Kanady se sezona 2013 přehoupla do své druhé třetiny a my, diváci, jsme od jejího počátku byli svědky již 308 předjetí, což je rekord dosud nevídaný. A jezdci Scuderie na něm mají významný podíl.

Jelikož vůz F138 nepatří v sobotních soubojích s časem mezi ty nejlepší, jsou Fernando Alonso a Felipe Massa často odsouzeni ke startu z nižších pozic. O to větší úsilí pak musejí předvést v nedělních závodech, pokud chtějí dosáhnout nějakého uspokojivého výsledku. A protože to se jim daří poměrně často, není divu, že Ferrari patří mezi týmy s největším počtem předjížděcích manévrů. Na svém kontě jich Italové mají již 45. Lepší než stáj z Maranella je v tomto ohledu už jen Lotus, jehož jezdci zaznamenali o jeden předjížděcí manévr více. Pilotům Ferrari nicméně patří první místo, co se týče porovnání mezi počtem získaných a ztracených pozic na trati, tedy v jakési tabulce pravdy, řečeno hokejovou terminologií. Pětačtyřicetkrát se jim podařilo své soupeře předjet, v jedenácti případech pak jimi byli předjeti. Suma sumárum si v závodech celkem polepšili o 34 míst, což je o jedno více než Kimi Räikkönen s Romainem Grosjeanem.

Pokud bychom oněch 45 předjížděcích manévrů rozdělili mezi oba piloty, vyjde nám, že z dua Ferrari se více ‘napředjížděl‘ Felipe Massa, jenž jich má na svém kontě 25. Vyšším počtem se může pyšnit už jen jeho bývalý týmový kolega Kimi Räikkönen. Fin jich totiž od začátku sezony předvedl celých šestadvacet.   

V porovnání se svou startovní pozicí si v cíli závodu Fernando Alonso polepšil hned v pěti případech ze sedmi. V Monaku scházela Španělovi rychlost, zatímco Velká cena Malajsie pro něj skončila v důsledku kolize již ve druhém kole. Navzdory poškození však dokázal udržet své soupeře za sebou po celý jeden okruh. Ostatně, také úvodní kola závodu jsou doménou obou jezdců Ferrari. Alonso s Massou v nich získali celkem dvanáct míst, což je nejvíce z celého startovního pole. Dvojnásobný šampión navíc nikdy nenajížděl do druhého okruhu na horší pozici, než na té, z níž do závodu odstartoval.

Co se týče počtu případů, v nichž byli oba jezdci Scuderie předjeti piloty jiných stájí, i zde si Alonso a Massa vedou velmi dobře. Zatímco Brazilec se nechal předjet celkem šestkrát, Španěl pouze pětkrát, což je řadí na samý konec této specifické tabulky. Lépe než Alonso už je na tom pouze Vettel, který byl předjet ve čtyřech případech. V celkovém součtu obou pilotů se Ferrari a Red Bull nacházejí na společném posledním místě. V Albert Parku, na Sepangu a na okruhu Gillese Villeneuva pak rudé vozy se vzpínajícím se koníkem ve znaku žádný jiný vůz nepředjel vůbec.

Zda se podobně bude tato statistika vyvíjet i v dalším průběhu sezony, na to si budeme muset počkat minimálně do příštího víkendu, kdy je na programu Velká cena Velké Británie. Na Silverstonu bude mít Scuderia první příležitost, jak stáhnout náskok Red Bullu a Sebastiana Vettela na čele obou šampionátů. V tom konstruktérském ztrácí na rakouský tým šestapadesát bodů, zatímco mezi jezdci to je v Alonsově případě bodů šestatřicet.

Doporučujeme

Články odjinud