Ferrari opět hrozí odchodem z F1

Ferrari se dostalo do války s Ecclestonem a Todtem. Nelíbí se mu diskuse okolo alternativního motoru.
Ferrari opět hrozí odchodem z F1

Ferrari v poslední době sabotuje snahy o řešení drahých pohonných jednotek. Nejdříve vetovalo zavedení stropu na cenu pohonných jednotek pro zákazníky, poté to byl údajně právě (a jen) zástupce Maranella, který hlasoval proti mandátu pro Todta a Ecclestona ve Světové radě motorsportu. V tomto případě to ale Ferrari nebylo nic platné.

Pokud by vstoupila v platnost pravidla, s nimiž bude Ferrari nesouhlasit, mohla by stáj z F1 odejít.

„Ferrari by hledalo jiné způsoby, jak prezentovat svou schopnost závodit a vyhrát,“ řekl Sergio Marchionne.

Ecclestone pohrozil Ferrari a Mercedesu

Ecclestone pohrozil Ferrari a Mercedesu

„Byla by to obrovská škoda, ale Ferrari nelze zatlačit do kouta, položit ho na kolena a nic neříkat. Pravidla jsou nyní taková, že slouží právníkům, kteří je musí interpretovat.“

„(Až) v listopadu 2014 bylo jasné, že budeme moci použít žetony pro vývoj v průběhu sezóny a to bylo něco, co v jistém smyslu zachránilo sezónu Ferrari. Ale musíme pravidla zjednodušit a musí být lépe říditelná – neměli by nás podporovat právníci, ale inženýři, jak to bylo před pár lety.“

Ferrari rozhodně není nadšené tím, že o změnách mají nyní rozhodovat Ecclestone a Todt.

„Jsme přesvědčení, že vývoj pravidel by měl být uskutečněn koordinovaným způsobem. Tento názor sdílí také Mercedes a Renault. Utrácíme tady stovky milionů euro, takže mluvíme o rozhodnutích, které nelze brát na lehkou váhu.“

„Problém je, že ve snaze o vytvoření pohonné jednotky, která je cenově dostupnější pro menší týmy, to odnesou svým způsobem ty organizace, které jsou schopné vyvíjet.“

„To je důvod, proč závodíme. Jdeme na trať, abychom dokázali všem i sobě naši schopnost manažerovat pohonnou jednotku. Když začnete tuto výhodu podkopávat, tak Ferrari nemá v úmyslu závodit.“

„Pokud uděláme z formule 1 něco jako NASCAR, ztratili bychom zkušenosti v oblasti traťových řešení, které mohou mít dopad na výrobu. Velmi dobře rozumíme obtížím, kterým čelí menší týmy, ale tohle je něco, co musí řešit FOM. To nevyřeší Ferrari,“ pokračuje Marchionne.

Prezident FCA také obhajoval výše zmíněné veto. Návrh byl podle něj mimo realitu. Regulátor prý nemůže zasahovat do ekonomického managementu týmu.

„Když nám řeknou, že musíme vyrobit motor a prodat ho za dvě libry, tak to z ekonomického hlediska neobstojí.“

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Další článek: Marchionne očekává fenomenální sezónu usedlejšího Räikkönena

13:33 | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz
13:12 | Roman Staněk vyhrál druhý závod víkendu Euroformule Open v Imole.
23. července | Jezdci Ferrari opět testovali ve Fioranu s vozem SF71H. Důvod není znám, ale může to souviset s kalibrací nového simulátoru, která právě probíhá...

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00