Při prezentaci svého letošního vozu Ferrari připomnělo svoji dlouhodobou averzi vůči zákazu testování v průběhu sezóny. Požaduje změnu regulí.
"Budeme muset spolupracovat s FIA na vylepšení pravidel," řekl prezident Ferrari Luca di Montezemolo. "Není možné, abychom byli jediným sportem, v kterém se nesmí trénovat."
Na velmi omezené testování si stěžují také testovací jezdci, jejichž role je spíš jen symbolická, pokud nemají štěstí na tým, který je občas nechá jezdit v pátečních trénincích.
"Mladým jezdcům to určitě nepomáhá," řekl záložní pilot Ferrari Jules Bianchi pro Reuters. "Naštěstí jsem u Ferrari, což je nejlepší místo pro učení. Můžu testovat se starými vozy, které jezdily před dvěma roky, a to jsou dobré zkušenosti."
Maranellským ale na současných pravidlech vadí víc věcí. "Formule 1 se nesmí stát pouze disciplínou v aerodynamice. Musíme nechat prostor také mechanice a motorům. Potřebujeme stabilní pravidla, která ale zachovají DNA formule 1," dodal Montezemolo.
Šéf týmu Stefano Domenicali přiznal, že Ferrari využilo při vývoji aerodynamický tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem. Souhlasí však s Montezemolem, že aerodynamika je v současné formuli 1 až příliš důležitá, což by měla napravit změna pravidel.