Kritiku a podezření ze skryté tabákové reklamy vzalo Ferrari nakonec velmi vážně a barevná úprava italských monopostů už neobsahuje čárový kód.
Ještě tento týden prezident Ferrari Luca di Montezemolo říkal, že jsou debaty o skryté tabákové reklamě prostřednictvím čárového kódu absurdní, ale v Maranellu rychle změnili názor.
"Spolu s Philipem Morrisem jsme se rozhodli, že změníme barevnou úpravu našich vozů počínaje Grand Prix v Barceloně," uvedla Scuderia. "Rozhodnutí bylo učiněno z toho důvodu, abychom ukončili všechny spekulace ohledně tak zvaného ´čárového kódu´, jenž nikdy nebyl zamýšlen jako reference na tabákovou značku. Chceme tím ukončit tuto absurdní historku a soustředit se na důležitější věci, než jsou nepodložená obvinění."
Že by čárový kód mohl působit jako skrytá reklama na hlavního sponzora týmu Marlboro, se domnívají někteří britští lékaři, a proto požádali britskou a španělskou vládu, aby tuto záležitost prošetřily. Otázkou ovšem zůstává, jestli tato polemika neznamenala pro tabákového sponzora větší publicitu než samotný čárový kód.