Ferrari odmítá, že by se zaměřilo na italské odborníky a selhalo

Scuderia Ferrari provedla před novou sezónou organizační změny, které v Maranellu znovu posílily roli cizinců. Prezident Luca di Montezemolo ale odmítl, že by tím uznal selhání "italské strategie".
Ferrari odmítá, že by se zaměřilo na italské odborníky a selhalo

V 90. letech se Ferrari obrátilo na zahraniční inženýry a manažery, aby svůj tým zvedlo na vrchol formule 1. Do Maranella postupně přišli mimo jiné Jean Todt, Ross Brawn, Rory Byrne a Michael Schumacher. Tento "tým snů" pak dokázal na závodních tratích dlouho dominovat a jeho éra definitivně skončila odchodem Jeana Todta na konci roku 2007.

Pak se do vedení stáje začali ve větší míře vracet Italové v čele se Stefanem Domenicalim. Ferrari se od té doby nepodařilo navázat na předchozí úspěchy. Po letošní chybě z Abú Zabí uskutečnilo organizační změny, v rámci kterých dostali důležité role cizinci Pat Fry a Neil Martin. Montezemolo ale odmítl, že by se dalo hovořit o soustředění se na Italy a neúspěchu této koncepce. Ostatně za chybu z posledního závodu byl zodpovědný Australan Chris Dyer.

"Taková interpretace není správná," řekl pro Telegraph. "Jistě, jsme v Itálii, ne v ´sillicon valley´ v Anglii, takže někdy potřebujeme specifické lidi pro specifická pravidla. Když máme v týmu cizince, jsem rád. Čerstvý vzduch, nová kultura. To chci."

"Ale poslouchejte, jsme jediný tým, který kompletně sídlí v Itálii. Vyrábíme motor, převodovku, šasi, všechno v Itálii. Za motory zodpovídá Ital (Luca Marmorini), manažer týmu je Ital (Stefano Domenicali), šéfdesignér je Ital (Aldo Costa). A teď za strategii zodpovídá velmi dobrý Angličan (Pat Fry). Je to velmi dobré, nemáme žádné problémy. A budeme v tom pokračovat (zaměstnávání cizinců), aniž bychom to přeháněli."

Diskuze (24) Další článek: Kratší životnost pneumatik by měla nutit k většímu počtu zastávek
17:24 | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
13:41 | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz
25. května | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
25. května | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10