Ferrari odhalilo F14 T

Ferrari odhalilo F14 T

Italská stáj dnes odpoledne v Maranellu ukázala veřejnosti vůz, s nímž bude chtít v sezoně 2014 přerušit nadvládu Red Bullu a vrátit se ve formuli 1 na zpět výsluní.

O jméně monopostu, se kterým budou v nadcházejícím ročníku závodit Fernando Alonso a Kimi Räikkönen, nechala Scuderia hlasovat své fanoušky, přičemž ti nakonec zvolili označení F14 T. Jeho odhalení pak odvysílala na svých webových stránkách.   

S novým vozem má Ferrari pochopitelně jen ty nejvyšší ambice. Po dlouhých letech marného čekání má být rok 2014 konečně tím, ve kterém Scuderia rozšíří svoji bilanci, co se týče počtu mistrovských titulů.

A o tom, že to Ferrari myslí se svými cíli smrtelně vážně, svědčí i fakt, že v uplynulých měsících výrazně zainvestovalo jak do vylepšení své infrastruktury, tak i do posílení svého vývojového týmu.

Vůz F14 T je prvním, na němž se podílel také nový technický ředitel James Allison, který do Maranella přišel v průběhu loňské sezony poté, co se rozhodl opustit Enstone.

Největší rozdíl ve srovnání s vozy ostatních týmů, které jsme již měli možnost vidět, je především v jeho přední části. Italové se rozhodli pro poněkud razantní přístup, když namísto úzké špičky zvolili daleko širší koncept, což značí, že se nesnažili o maximalizaci toku vzduchu pod vozem.

Na druhé straně jsou zde nicméně k vidění také věci, na které jsme v případě Ferrari již nějakou dobu zvyklí. I přes rozsáhlou změnu technických pravidel si F14 T zachovalo pro maranellské vozy v posledních letech tolik typické přední zavěšení s tažnou tyčí, takzvané pull-rod.

Podle technického ředitele Ferrari Jamese Allisona však tentokrát nebude ani tak důležité, jak moc bude ten či ten monopost dobrý po výkonnostní stránce, klíč k úspěchu bude spočívat v něčem jiném.  

“Kdybych si musel vybrat jednu věc, která bude v (nadcházející) sezoně pravděpodobně dominantním faktorem, pak bych si nevybral úroveň výkonu nebo aerodynamický vývoj, řekl bych, že letos bude naprosto zásadní spolehlivost,“ nechal se slyšet Allison.

To ostatně potvrdil také šéf týmu Stefano Domenicali: “Sezona bude dlouhá, proto je důležité začít s velmi spolehlivým vozem a držet tempo při vývoji, což se nám loni nepodařilo. Očekávám, že první dny testování budou velmi náročné pro každého. Je potřeba hodně věcí otestovat a zkontrolovat. Z hlediska techniky je to, co si pamatuju, největší výzva, kterou jsme tu za poslední dekádu měli.“      

A k nadcházející sezoně měl pochopitelně co říci také samotný prezident Ferrari Luca di Montezemolo: “Jsem sebevědomý, protože máme silný tým a myslím, že máme všechny ingredience potřebné k tomu, abychom byli úspěšní.

Máme dva velmi silné jezdce. Jsem potěšen, že je Kimi zpátky, neboť je posledním jezdcem, který s námi vyhrál šampionát. Fernando má za sebou fantastickou sezonu. V posledních čtyřech letech byl pokaždé druhý (v roce 2011 čtvrtý – pozn. red.). Nyní je čas vítězit.

Co se týče vítězství (v šampionátu), hodně věřím novému technickému řediteli Jamesi Allisonovi a také práci, kterou naši lidé odvedli na motoru, velmi komplikovaném motoru. Myslím si, že zejména začátek sezony bude klíčový.

Kdykoliv máme nová pravidla, je na začátku vždy těžké zjistit, kdo je a kdo není konkurenceschopný. Naším cílem je nicméně být na vrcholu, a pro to musíme udělat maximum.

Viděl jsem, že naši lidé si toho jsou velmi dobře vědomi a jsou soustředěni. K prvním testům přistoupíme s veškerým naším odhodláním. Tím mám na mysli, že nestačí dát našim jezdcům jen konkurenceschopné auto, my jim musíme dát konkurenceschopný tým.

(Stefano) Domenicali provedl v rámci týmu nějaké inovace a já jsem velmi sebevědomý. Spoléhám na vás (fanoušky), neboť sdílíme stejnou vášeň, ale také stejný cíl, tedy udělat maximum pro to, abychom opět vítězili.“           

    

Fotogalerie

[MODXGalleryRef : 38683]

 

 

 

 

 

 

Doporučujeme

Články odjinud