Ferrari od základu mění své pracovní postupy, potvrdil Domenicali

Ferrari od základu mění své pracovní postupy, potvrdil Domenicali

Ferrari loni oznámilo, že prožívá poslední špatnou sezónu, protože buduje novou strukturu týmu, která zajistí dobré výsledky. Tento proces evidentně neskončil.

Co přesně se děje u Ferrari, se těžko odhaduje. Od odchodu Jeana Todta z vedení týmu v roce 2008 prochází Scuderia velkými organizačními změnami, které neberou konce. Po špatném vstupu do loňské sezóny nastartovali Italové novou vlnu změn, jejímž symbolem se stala výměna technických ředitelů.

Šéf týmu Stefano Domenicali pak loni v září prohlásil, že Ferrari prožívá poslední špatný rok, a byl přesvědčený, že od začátku letošního roku bude patřit maranellský monopost na špičku. To se nevydařilo a technický šéf Pat Fry připustil, že je třeba znovu přehodnotit všechny pracovní postupy. Domenicali potvrdil, že v této oblasti probíhá v továrně dlouhodobý projekt.

"Proces změn našich pracovních procedur nabírá ve všech oblastech na intenzitě, přičemž zvyšujeme naše úsilí v oblastech, ve kterých jsme nejslabší, jako je aerodynamika," popisoval šéf Ferrari. "Je to dlouhodobý projekt, který zblízka sleduje prezident Montezemolo a který je klíčový pro budoucnost Scuderie. Formule 1 se v uplynulých letech hodně změnila a my jsme s těmi změnami neudrželi vždy krok. I v této oblasti se musíme zlepšit."

Ferrari se netají zklamáním ze své výkonnosti v úvodu sezóny, která je dána vlastnostmi vozu. Na tratích ale tým podával dobré výkony v rámci možností, které mu dával technický komplet F2012.

"Upřímně, kdyby mi někdo před odjezdem do Melbourne řekl, že budeme na takové pozici s jedním z našich jezdců (Alonsem), těžko bych mu věřil," přiznal Domenicali. "Také Felipe dobře zareagoval na úvodní potíže a jsem si jistý, že mu dodá na sebedůvěře pro další závody skutečnost, že se mu konečně podařilo ukončit šňůru bez bodů."

I když Ferrari vstoupilo do letošního roku s poměrně velkou výkonnostní ztrátou na nejlepší, sezónu zatím nevzdává. "Příští dny budou velmi důležité, primárním cílem bude se maximálně snažit ve vývoji vozu," oznámil Domenicali. "Příští týden budeme tři dny testovat v Mugellu, ale není jisté, že tam uvidíme všechny úpravy plánované pro Barcelonu. Musíme se snažit maximálně využít každou dostupnou minutu pro zvyšování výkonnosti F2012."

V Maranellu se inženýři soustředí především na aerodynamiku, která je dlouhodobou slabinou jejich vozů, ale letos musí hodně pracovat také na obutí. "Zdá se, že jsou pneumatiky nejdůležitějším faktorem: pochopení jejich chování, abyste zvolili správnou strategii pro závod a kvalifikaci, volba správných okamžiků pro zastávky v boxech, umění zajet nejlepší čas v jednom rychlém kole v závislosti na vývoji tratě - to všechno jsou klíčové elementy pro boj o nejvyšší pozice. Očekávám, že v Barceloně nasadí mnoho týmů významné úpravy, a my budeme muset odvést lepší práci než ostatní," dodal šéf italského týmu.

Naději Ferrari dává skutečnost, že je letošní sezóna zatím velmi vyrovnaná. Čtyři různé vozy vyhrály čtyři první závody naposledy před 29 lety. Čelo startovního pole se neustále míchá a nikomu se nepodařilo si vybudovat výrazný bodový náskok. Alonso ztrácí po čtyřech závodech jen 10 bodů na vedení, což je méně než po stejném počtu Grand Prix v předchozích dvou sezónách.

Doporučujeme

Články odjinud