Ferrari očekává těžké časy, v Číně pojede bez KERS

Felipe Massa doufá, že úpravy přijdou dříve, než zmizí šance na úspěch.

Tým Ferrari se v Maranellu snaží urychlit vývoj nových dílů, včetně dvoupatrového difuzoru, a Felipe Massa doufá, že úpravy přijdou včas, aby mohl ještě bojovat o šampionát. Po problémech z prvních dvou závodů navíc Ferrari v Šanghaji nenasadí KERS.

"Určitě to nebude snadné. Musíme pracovat velmi tvrdě, jsou tu týmy s odlišnými vozy. Nebude snadné je dohnat, ale myslím, že je to možné. Doufám, že to nebude příliš pozdě. Doufám, že to bude včas pro boj o šampionát nebo vítězství v závodech. Určitě se nevzdáme. Pracujeme velmi tvrdě a věřím, že vůz dokážeme hodně zlepšit," řekl Massa.

V reakci na nevydařený začátek sezóny provedlo Ferrari několik organizačních změn (více zde) a Massa dodal, že jde o zlepšení nejen na trati, ale i v továrně.

"Ten difuzor je další důvod, proč se velmi snažit doma, zrychlit vývoj nových dílů a difuzoru, který vůz ohromně vylepší. Proto jsme trochu pozměnili organizační strukturu. Musíme se více snažit doma, také potřebujeme dobrou organizaci na trati, o tom to rozhodnutí bylo," vysvětlil Massa.

Další důležité rozhodnutí Ferrari se týká systému na rekuperaci kinetické energie. Massa a Räikkönen s KERS závodili v Austrálii a Malajsii, ale kvůli četným technickým problémům nastoupí v Šanghaji bez tohoto systému. Poslední kapkou byly problémy s KERS Kimiho Räikkönena v Sepangu, kvůli kterým musel Fin po přerušení závodu definitivně z vozu ven, bez možnosti zúčastnit se případného restartu.

"Protože jsme měli čas, snažili jsme se zjistit, co přesně máme za problém, ale byl to problém, s kterým by nebylo dobré vyjet na trať," řekl šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali o malajských potížích s KERS.

"Proto můžu říct, že tento víkend KERS nepoužijeme. Rozhodli jsme se tak, protože potřebujeme systému lépe porozumět z hlediska bezpečnosti a spolehlivost. Určitě nám přidává na výkonu, ale dokud systém nebude bezpečný a spolehlivý, nemůžeme riskovat."

"V tuto chvíli se musíme vrátit k základům, za těchto okolností musíme získat v závodech co se dá a čekat na nový vůz. Pak uvidíme. V této fázi je skutečně důležité se ve všech oblastech vrátit k základům."

Stefano Domenicali dále odhadl, že pokud půjde vše podle plánu, mohlo by Ferrari mít nový difuzor připravený pro Grand Prix Španělska. Šéf Scuderie zopakoval, že je velmi zvědavý na odůvodnění rozsudku odvolacího soudu, který dvoupatrové difuzory legalizoval. Zároveň však zdůraznil, že spor nebyl veden v osobní rovině proti Rossu Brawnovi, jak uvedla některá média.

"Co se týče zbytku šampionátu, můžeme očekávat těžké časy. Jsem si jistý, že Rossův vůz bude létat a my se budeme snažit je co nejrychleji dohnat. Ale čím více závodů strávíme dosahováním požadované úrovni výkonnosti, tím více bodů získají. Neříkám, že už máváme bílou vlajkou, protože takoví nejsme. Budeme bojovat až do chvíle, kdy už nebudeme moct vyhrát," dodal Domenicali.

Diskuze (48) Další článek: Fernando Alonso je naštvaný kvůli výběru pneumatik pro závody
17. července | Antonio Giovinazzi nahradí v prvním tréninku Ericssona.
17. července | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
17. července | odkaz
17. července | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10