Ferrari očekává díky novým pneumatikám menší revoluci ve strategiích

Pneumatiky Pirelli jsou pro všechny týmy velkým otazníkem, protože nikdo nezná jejich konečnou podobu. Ferrari je přesvědčené, že nové obutí bude mít slíbenou kratší životnost.
Ferrari očekává díky novým pneumatikám menší revoluci ve strategiích

Pneumatiky Bridgestone, které týmy používaly do konce loňské sezóny, vydržely velké vzdálenosti a často bylo možné bez přezutí absolvovat téměř celý závod. Když to možné nebylo, jako například v Kanadě, vnesl se do závodů prvek nejistoty, který přidal na dramatičnosti.

Pirelli proto slíbil, že nové pneumatiky koncipuje tak, aby vydržely méně než Bridgestony a pokud možno nutily k většímu počtu zastávek. To ve spojení s povinností prvních deseti jezdců nastoupit na start s pneumatikami z kvalifikace přinese podle Ferrari nemalé změny.

"Na trati si budeme muset zvyknout na malou revoluci," předpověděl šéf Scuderie Stefano Domenicali pro La Repubblica. "Už nebude tak samozřejmé, že ten, kdo startoval z pole position, si hladce dojede pro vítězství. Strategie získají na důležitosti."

Další článek: Trulli: Dnes bych bez peněz svoji kariéru nezopakoval

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.