Po delší době letos bojují o titul opět dva týmy a někdy je to zejména v kvalifikacích mezi Mercedesem a Ferrari velmi těsné. Není divu, že inženýři obou týmů operují v šedých zónách a snaží se najít každou setinku.
Ferrari v Maďarsku obsadilo první řadu, ale předtím ztrácelo. Maďarsko je trochu specifický okruh, takže „návrat“ Ferrari nemusí znamenat nic pro další fázi sezóny.
V paddocku se spekuluje, že Ferrari muselo po intervenci FIA upravit svůj vůz. Týmy se navzájem podrobněji sledují, a pokud u konkurence objeví něco, co by nemuselo být úplně v pořádku, ihned to konzultují s FIA.
Začalo to už před několika týdny neustálým zpřísňováním a upřesňováním pravidel v oblasti spalování nebo spíše nespalování oleje.
Podle Auto Motor und Sport byly tyto změny pro Scuderii nepříjemné, protože jednu z nádrží Ferrari využívalo pro speciální olej, který měl zlepšit výkon v kvalifikaci.
Ale to není vše. Ferrari údajně dokázalo na rovinkách „vypnout“ prostřednictvím změn tlaku v Pitotově trubici systém foukané matice, což vedlo k nižšímu odporu a tedy k vyšší rychlosti.
V zatáčkách se foukaná matice zase „zapnula“. FIA ale v Baku toto řešení vyhodnotila jako pohyblivé aerodynamické zařízení a Ferrari ho zatrhla.
Foukaná matice
Jedná se o řešení, při kterém je část proudění, vstupující otvorem předních brzdových kanálků, vedeno skrz dutý čep kola a vypouštěno otvorem uprostřed matice kola. Některé týmy si tímto způsobem pomáhají při odklonu zvířeného proudění předních kol od karoserie.
Foto:Getty Images / Dan Mullan