Ferrari o své motory obavy nemá

Navzdory několika problémům s maranellskými agregáty jsou inženýři Ferrari v klidu a věří, že není důvod si dělat starosti s omezeným počtem jednotek do konce sezóny.

První potíže mělo Ferrari hned v Bahrajnu, před závodem vyměnilo motory v obou vozech, protože vykazovaly nestandardní parametry. Další problémy přišly v Malajsii, nejdříve vypověděla maranellská jednotka ve voze Sauber, poté se poroučel agregát v Alonsově monopostu.

"Provedli jsme detailní analýzu toho, co se stalo, a tyto dva problémy spolu nesouvisí," prohlásil šéf motorů a elektroniky Ferrari Luca Marmorini. "V Sepangu došlo u Fernandova motoru k selhání materiálu, které jsme předtím v zimních testech nikdy neviděli. Jsme přesvědčeni, že roli sehrál neobvyklý způsob užití motoru v závodě, jenž byl vynucen problémy s řazením rychlostí, které měl od začátku závodu."

"Navíc tu není žádná spojitost s problémy, které měl v posledním závodě s motorem Sauber. Ty byly podle nás způsobeny potížemi s elektronickými senzory. Každý vůz může na jednoho jezdce použít osm motorů za sezónu a my jejich využití plánujeme s ohledem na tuto skutečnost. Z preventivních důvodů jsme se rozhodli nepoužít naše bahrajnské závodní motory v Austrálii, ale použijeme je v Číně, protože jsme dospěli k závěru, že tomuto účelu vyhovují, navzdory tomu, co se stalo na Šakiru."

V Číně obvykle panují nižší teploty a okruh je navzdory dlouhé rovince na motory relativně nenáročný, proto si Ferrari dovolí použít agregáty, které už podstoupily velkou zátěž. Problémy s převodovkou, které Alonsa v Sepangu postihly, způsobilo selhání "jedné z jejích komponent".

Výkonnostně splnil letošní motor Ferrari očekávání, ale vývoj dále pracuje na spolehlivosti a spotřebě paliva. Tu si zatím Marmorini netroufá vyhodnotit, protože v úvodu sezóny často zasahovalo do průběhu závodních víkendů počasí. "Také pracujeme s ohledem na šasi. Snažíme se vylepšit usazení motoru a jeho periferií, abychom umožnili vývoj a zlepšení výkonnosti dalších částí kompletu, jako je například aerodynamika," dodal Marmorini.

Do Šanghaje si Ferrari přiveze několik menších úprav aerodynamiky.

Další článek: Svůj podíl viny přijímám, ale vinen nejsem

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.