Ferrari nejvíc mrzí, že s Alonsem nepokrylo Vettela

Že je sázka na jedinou zastávku v boxech chybná, Ferrari zjistilo v kanadském závodě dost brzy na to, aby omezilo škody, ale nezareagovalo správně.
Ferrari nejvíc mrzí, že s Alonsem nepokrylo Vettela

Fernando Alonso sahal v Montrealu po vítězství, ale v posledních kolech mu přestaly sloužit pneumatiky a propadl se startovním polem až na pátou pozici. Ukázalo se, že Ferrari nepatřilo mezi týmy, pro něž byla strategie jediné zastávky v boxech nejrychlejší.

"S odstupem času je to snadné, moje děti, kterým je sedm a osm let, by se teď dokázali rozhodnout správně," potvrdil šéf Scuderie Stefano Domenicali, že měl Alonso špatnou strategii, citoval ho Autosport. "Upřímně, když jsme zastavili poprvé, bylo to správné rozhodnutí, protože jsme získali jedno místo, ale v tu chvíli nebylo zřejmé, jestli bude vhodná jedna nebo dvě zastávky, jinak bychom Fernanda nechali na trati déle."

V závěru závodu se zdálo, že Španělovi vydrží pneumatiky v rozumném stavu až do šachovnicové vlajky. "Probrali jsme to s Fernandem a vzhledem  k jeho rychlosti a způsobu zvládání pneumatik, které si podle všeho držely rychlost, jsme dospěli k tomu, že bude dobrá strategie jedné zastávky."

Když přišla druhá zastávka Lewise Hamiltona, Ferrari britský jezdec tolik netrápil, protože se mohl jen znovu vrátit na pozici, kterou měl, což by pro Alonsa nic nezměnilo. Starosti italským stratégům spíš dělali Grosjean a Pérez, kteří zrychlovali. Alonso by se druhou zastávkou zřejmě propadl za ně, proto ho nechali na trati.

"Když pak přijde ta chvíle, musíte se nějak rozhodnout. V té situaci jsme vyhodnotili, že jsme na tom OK, takže jsem tak pokračovali. Teď se s odstupem času se nedá říct nic jiného, než že to nebylo správné."

Jak již bylo řečeno, Alonso by pozici vůči Grosjeanovi a Pérezovi pravděpodobně ztratil v každém případě, takže Ferrari teď nejvíc mrzí Vettel. Ten chtěl původně také jet jen na jednu zastávku, ale když viděl, jak moc začíná ztrácet, zajel přezout. A nejenže pak dohnal ztrátu způsobenou návštěvnou v boxech, navíc ještě předjel právě Alonsa.

"Skutečná naše chyba byla, že jsme nepokryli Vettela," přiznal Domenicali. "My jsme totiž neočekávali, že nás tak rychle dožene, nebo také že (Alonsovy) pneumatiky odejdou tak rychle."

Sám Alonso je přesvědčený, že kdyby býval zajel do boxů hned po Hamiltonovi, mohl dokonce udržet druhou pozici a odrazit Grosjeana s Pérezem. To ale v danou chvíli nebylo zřejmé.

"Nesouhlasím s tím, že jsme měli špatnou strategii. Grosjean s jednou zastávkou téměř vyhrál závod, takže to byla správná strategie," poukázal. "Kdybych býval zastavil po Hamiltonovi, dojel bych za ním druhý, ale kdybych býval měl stejnou degradaci pneumatik jako Grosjean, závod bych vyhrál, Vettel by byl druhý, Grosjean třetí a Hamilton čtvrtý."

"A média by pak stála v garáži McLarenu a říkala, že strategie dvou zastávek byla chybná. Pokusili jsme se vyhrát závod tím, že jsme nezastavili po Hamiltonovi, šli jsme do toho a nevyšlo to, ale s tímto přístupem jsem spokojený a za body jsem rád."

Další článek: Sezóna bude plná zvratů až do konce, předpovídá McLaren

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)