Charles Leclerc vinou technického problému cíl prvního závodu letošní sezóny formule 1 neviděl. Ferrari bylo ale podle jeho slov ve Velké ceně Bahrajnu na kolo o sekundu pomalejší než Red Bull, jehož jezdci obsadili první dvě pozice.
Leclercovi od startu závodu patřilo třetí místo, na kterém jel bezpečně až do 40. kola, než motor Ferrari ztratil výkon a Monačan musel odstoupit.
Krátce po odstoupení Leclerc neznal příčinu svého předčasného konce v závodě, rychlostní ztráta Ferrari na Red Bull pro něj ale byla frustrující a odhadoval ji na jednu sekundu v každém kole.
„Nemohu říct, že se cítím dobře,“ řekl Leclerc, kterému Ferrari v jeho voze ještě před startem vyměnilo baterii a už před prvním závodem tak použilo dvě povolené baterie na celou sezónu.
„Samozřejmě, hodně jsme na tom (přes zimu) pracovali, musíme ale pracovat dále, protože v prvním závodě se objevil první problém se spolehlivostí, to není dobré.
„Zdá se, že Red Bull ve své závodní rychlosti objevil něco opravdu velkého. V kvalifikačním tempu jsme na tom s nimi ve skutečnosti docela podobně, pak ale přijdeme do závodu a ztrácíme sekundu na kolo, což je hodně. Musíme se na to podívat, stejně jako na spolehlivost.“
Leclerc věří, že nebýt problému s motorem, dokázal by třetí místo udržet. Jezdce Red Bullu na stupních vítězů nakonec doplnil Fernando Alonso z Astonu Martin, který na trati předjel jak oba jezdce Mercedesu, tak druhého pilota Ferrari Carlose Sainze.
„Zdá se, že jsou rychlí. Třetí místo dnes bylo možné. Měl jsem trochu náskok na kluky za mnou a v posledním stintu jsem jel dobře.
„Oni ale také startovali trochu více vzadu, tak nevím. Bahrajn je velmi specifická trať, doufám proto, že v příštím závodě se obrázek trochu změní, nemůžeme na to ale spoléhat, musíme pracovat a na něco přijít.“
Sainz pod stupni vítězů
Na čtvrtém místě dokončil první závod sezóny Carlos Sainz. Španěl v cíli závodu ztratil na vítězného Maxe Verstappena 48 sekund.
„Přál bych si, abychom, až teď pojedeme na jiné tratě, kde méně ničíme zadní pneumatiky, dokázali lépe držet. Je jasné, že auta Red Bullu a Astonu mají něco, díky čemu se jejich pneumatiky méně opotřebovávají,“ říká Sainz.
„Když se podíváte na nás a na Mercedes, máme velmi podobnou míru degradace. Těm dalším dvěma vozům se z nějakého důvodu neopotřebovávají pneumatiky. Musíme se na to podívat, analyzovat to a uvidíme, co můžeme udělat.“