Ferrari na přední týmy výrazně ztrácí

Fernando Alonso z dnešní kvalifikace po vlastní chybě odstoupil a do závodu odstartuje z dvanácté příčky, Felipe Massa až ze šestnácté. AKTUALIZOVÁNO
Ferrari na přední týmy výrazně ztrácí

O tom, že Ferrari pravděpodobně nebude v Austrálii bojovat na špici pole, se hovořilo již delší dobu. Avšak kvalifikace na úvodní závod sezony dopadla v podání týmu z Maranella ještě hůř, než Italové očekávali.

Fernando Alonso chyboval v nájezdu do první zatáčky během Q2, když správně neodhadl, kolik místa mu zbývá na levé straně, jedním kolem se dostal na trávu a následně skončil v kačírku. Z něj se ještě pokoušel vrátit zpět na trať, nakonec byl ale nucen svou snahu vzdát.

"Myslím si, že jsem najel na trávu. Když jsem tam projížděl, tak jsem si to neuvědomil, ale když jsem se podíval na televizi, levé kolo bylo na trávě. Poté jsem se dostal do hodin a kvalifikace skončila," vysvětluje. "Nevím, jaká by z toho byla pozice nebýt toho incidentu. Možná jsme se mohli dostat do Q3, možná také ne, protože časy byly velmi vyrovnané."

"Kdybyste byli v Q3, neměli byste žádné nové pneumatiky pro zítřek, takže možná teď na konci dne je to dobrý kompromis být dvanáctý a mít nové pneumatiky," usuzuje Alonso.

Ferrari má co dohánět, a proto Italům podle něj nezbývá nic jiného, než pracovat ještě tvrději, aby smazali ztrátu na ostatní týmy.

"Očividně nejsme dostatečně rychlí. V současnosti nejsme konkurenceschopní, abychom bojovali o nejlepší příčky. Je to něco, co jsme možná věděli a očekávali po zimním testování. Dnes jsme si potvrdili, že nejsme konkurenceschopní."

"Před (tímto) závodem jsme pracovali čtyřiadvacet hodin denně, teď potřebujeme pracovat pětadvacet hodin. Je to jediný způsob, jak zlepšit vůz a znovu vyhrávat závody," dobře ví Španěl.

Ani Felipe Massa vedení Ferrari nepotěšil. V kvalifikaci se svým vozem velmi zápasil, neboť se mu nedostávalo přilnavosti. Také vyvážení se nezdálo být zrovna ideální. "Jsem velmi zklamaný: toto není ten start sezony, ve který jsme doufali. Bylo to obtížné už posledního volného tréninku: vyvážení vozu nebylo nikdy takové, jaké jsem chtěl, a nikdy se mi nepodařilo zajet čisté kolo. Vždy jsem postrádal přilnavost jak na středních, tak i na měkkých pneumatikách. Na vjezdu do zatáčky jsem trpěl přetáčivostí a na jejím výjezdu nedotáčivostí," popisuje Massa problémy F2012.

"Nevím proč, ale vůz se zdál být horší než během zimního testování. Možná je to kvůli charakteristice tohoto okruhu. (Závod) nebude jednoduchý, protože startuji hodně zezadu. Dám do toho ale všechno," slibuje brazilský jezdec.

Pro zítřejší závod nemají Italové v plánu navzdory pokažené kvalifikaci žádnou agresivní strategii. "Nemyslím si, že bychom byli schopni jet pouze na jednu zastávku. Ale budeme se muset snažit získat ztracenou půdu pod nohama. Je zřejmé, že jsme pozadu, možná i více než jsme čekali. Jsou tu ostatní týmy, které se v porovnání s loňskem hodně zlepšily." dodává.

Další článek: Schumacher čtvrtým místem potvrzuje slibnou formu Mercedesu

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10