Fernando Alonso z dnešní kvalifikace po vlastní chybě odstoupil a do závodu odstartuje z dvanácté příčky, Felipe Massa až ze šestnácté. AKTUALIZOVÁNO
O tom, že Ferrari pravděpodobně nebude v Austrálii bojovat
na špici pole, se hovořilo již delší dobu. Avšak kvalifikace na úvodní závod
sezony dopadla v podání týmu z Maranella ještě hůř, než Italové
očekávali.
Fernando Alonso chyboval v nájezdu do první zatáčky během Q2,
když správně neodhadl, kolik místa mu zbývá na levé straně, jedním kolem se
dostal na trávu a následně skončil v kačírku. Z něj se ještě pokoušel
vrátit zpět na trať, nakonec byl ale nucen svou snahu vzdát.
"Myslím si, že jsem najel na trávu. Když jsem tam projížděl,
tak jsem si to neuvědomil, ale když jsem se podíval na televizi, levé kolo bylo
na trávě. Poté jsem se dostal do hodin a kvalifikace skončila," vysvětluje. "Nevím, jaká by z toho byla pozice nebýt toho
incidentu. Možná jsme se mohli dostat do Q3, možná také ne, protože časy byly
velmi vyrovnané."
"Kdybyste byli v Q3, neměli byste žádné nové pneumatiky
pro zítřek, takže možná teď na konci dne je to dobrý kompromis být dvanáctý a
mít nové pneumatiky," usuzuje Alonso.
Ferrari má co dohánět, a proto Italům podle něj nezbývá
nic jiného, než pracovat ještě tvrději, aby smazali ztrátu na ostatní týmy.
"Očividně nejsme dostatečně rychlí. V současnosti nejsme
konkurenceschopní, abychom bojovali o nejlepší příčky. Je to něco, co jsme
možná věděli a očekávali po zimním testování. Dnes jsme si potvrdili, že nejsme
konkurenceschopní."
"Před (tímto) závodem jsme pracovali čtyřiadvacet hodin
denně, teď potřebujeme pracovat pětadvacet hodin. Je to jediný způsob, jak zlepšit
vůz a znovu vyhrávat závody," dobře ví Španěl.
Ani Felipe Massa vedení Ferrari nepotěšil. V kvalifikaci
se svým vozem velmi zápasil, neboť se mu nedostávalo přilnavosti. Také
vyvážení se nezdálo být zrovna ideální. "Jsem velmi zklamaný: toto není ten
start sezony, ve který jsme doufali. Bylo to obtížné už posledního volného
tréninku: vyvážení vozu nebylo nikdy takové, jaké jsem chtěl, a nikdy se mi
nepodařilo zajet čisté kolo. Vždy jsem postrádal přilnavost jak na středních,
tak i na měkkých pneumatikách. Na vjezdu do zatáčky jsem trpěl přetáčivostí a
na jejím výjezdu nedotáčivostí," popisuje Massa problémy F2012.
"Nevím proč, ale vůz se zdál být horší než během zimního
testování. Možná je to kvůli charakteristice tohoto okruhu. (Závod)
nebude jednoduchý, protože startuji hodně zezadu. Dám do toho ale všechno,"
slibuje brazilský jezdec.
Pro zítřejší závod nemají Italové v plánu navzdory
pokažené kvalifikaci žádnou agresivní strategii. "Nemyslím si, že bychom byli
schopni jet pouze na jednu zastávku. Ale budeme se muset snažit získat
ztracenou půdu pod nohama. Je zřejmé, že jsme pozadu, možná i více než jsme
čekali. Jsou tu ostatní týmy, které se v porovnání s loňskem hodně
zlepšily." dodává.