Ferrari: Musíme pochopit, díky čemu využívá Red Bull DRS systém tak efektivně | Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Ferrari: Musíme pochopit, díky čemu využívá Red Bull DRS systém tak efektivně

Jednou z předností letošního vozu Red Bullu je efektivní využívání systému DRS. Ferrari tomu chce přijít na kloub.

Monopost Red Bullu s označením RB19 dává oběma pilotům rakouské stáje velkou konkurenční výhodu, které Max Verstappen a Sergio Pérez zatím velmi dobře využívají.

Silných stránek má vůz RB19 hned několik. Jednou z nich je i efektivní využívání předjížděcího systému DRS, jenž závodníkům umožňuje krátkodobě snižovat aerodynamický odpor na rovinkách.

DRS systém sice samozřejmě využívají všechny týmy, ale pokud jej aktivují jezdci Red Bullu, získávají větší výhodu než ostatní. Vidět to bylo například v Saúdské Arábii, kde velkou stíhací jízdu po startu z 15. místa předvedl Verstappen – i díky DRS byl jeho posun vpřed velmi rychlý. V Austrálii pak nizozemský pilot využil systému k tomu, aby na rovnice s lehkostí předjel v té chvíli vedoucího Lewise Hamiltona.

Efektivní využívání DRS v podání Red Bullu přirozeně nenechává v klidu konkurenční týmy – Ferrari nevyjímaje.

„Jejich DRS systém má mega velký efekt. Musíme pochopit, jak jsou toho schopni docílit. Dělají něco jinak a lépe," uznává šéf Ferrari Fréderic Vasseur, kterého citoval web Autosportu.

Vasseur si nicméně myslí, že letos Ferrari na rovinách na Red Bull ztrácí méně než v nedávné minulosti.

„Myslím, že vloni byl rozdíl mezi námi větší. Přesto se v této oblasti musíme ještě zlepšit,“ uvedl Vasseur.

Doporučujeme

Články odjinud