Na obvyklé pozávodní poradě v Maranellu pochválil prezident Ferrari Luca di Montezemolo tým za zlepšení v posledních závodech, ale připomněl, že na Red Bull to zatím nestačí.
"Byl to velmi rušný červenec, který pro nás skončil hezky," řekl. "Hlavně když srovnáte, jak jsme na tom byli dnes a před měsícem." Montezemolo poděkoval všem zaměstnancům, ale nezapomněl také na menší pokárání. "Je pravda, že jsme na začátku sezóny promarnili velké příležitosti a pořád litujeme některých rozhodnutí, ale musíme hledět vpřed a věřit tomu, že jsme dnes znovu v boji o šampionát."
Výkonnostně se Ferrari podařilo porazit Red Bull v Německu, ale v Maďarsku znovu ztrácelo. Šanci na celkové vítězství si proto Maranellští udrží jen v případě, že monopost F10 zrychlí. "Tohle je Ferrari, které chci vidět já a naši fanoušci: tým, který dokáže bojovat a dosahovat dobrých výsledků. Takto musíme pokračovat a na konci uvidíme, jak na tom budeme. Víme, že musíme na vývoji vozu pracovat ještě tvrději a s odhodláním, ale to našim lidem nemusím připomínat," dodal Montezemolo.
I když McLaren v Maranellu neodepisují, měřítkem pro ně zůstává Red Bull. "Od začátku byli konzistentně rychlejší než všichni ostatní," přiznal šéf italské stáje Stefano Domenicali. "V některých Grand Prix, jako bylo Turecko nebo Španělsko, byli o více než sekundu rychlejší. To byl asi největší rozdíl."
"Pak jsme měli pár závodů, jako byly Valencie, Kanada a Silverstone, kde byl rozdíl menší, což musí být náš cíl. Abychom bojovali o šampionát, musíme udělat maximum ve vývoji, získat maximální počet bodů. Jak jsme viděli v Maďarsku, možné je vše a komukoliv se může stát cokoliv."
V poháru jezdců sází Ferrari na Fernanda Alonsa, jemuž se podařilo významně snížit ztrátu na první místo. "Před dvěma závody, před Německem to bylo 47 bodů," připomněl Španěl. "Takže v Německu a Maďarsku jsme ztrátu snížili o polovinu, což bylo před srpnem a čtyřtýdenní přestávkou důležité, 47 bodů byla velká ztráta."
Stejně jako jeho nadřízení si je však Alonso vědom skutečnosti, že rychlostně Ferrari zatím stále ztrácí, takže další stahování bodové ztráty vypadá komplikovaně. "Víme, že to bude těžké, velmi těžké," přiznal. "Ale s vozem a vylepšeními, která teď máme, víme, že přijdou okruhy, kde budeme mít šanci jako v Německu. Ale budou tu také další okruhy, jako bylo Maďarsko, kde možná nebudeme mít šanci na vítězství a tam budeme muset získat co nejvíc bodů."
"Stále je to otevřené, ale velmi těžké, takže zůstáváme v klidu. Víme, jak těžké to bude a také víme, že se musíme zlepšit. Pokud se nezlepšíme, šampionát nevyhrajeme. Pokud se zlepšíme dostatečně, pak možná budeme mít šanci."