Technický ředitel Ferrari Pat Fry vidí příčinu letošních problémů ve špatně nastavených procesech. Změny jsou proto nutné.
Inženýrům Ferrari se na letošním voze F2012 několik věcí nepovedlo. Důsledkem je nemalá ztráta na nejlepší. Jedním z hlavních problémů je řešení výfuků. Už v testech se ukázalo, že přehřívá pneumatiky, proto se Ferrari muselo pro úvod sezóny spokojit s konzervativnější verzí, která tolik nevyužívá výfukové plyny pro aerodynamické účely, a vrátit se k rýsovacím prknům.
Aby se takovým přehmatům do budoucna vyhnulo, chystá Ferrari větší změny v továrně. "Výfuky jsou jedna z těch viditelnějších změn, které jsme udělali, ale je to jen malá část problému, který máme," vysvětloval Fry. "Nechci říkat, kde všude máme problémy. Není to jen o tom, že bychom se snažili postavit rychlejší auto, potřebujeme od základu změnit metodiky, které používáme pro výběr (dílů), návrh a výrobu, abychom byli dlouhodobě konkurenceschopní."
"To znamená práci na všech frontách, nejen na tom, co přivezeme do Barcelony, hodně pracujeme také na změnách základů našeho fungování, abychom mohli pokročit vpřed a bojovat se všemi ostatními."
Změny v procesech čekají Ferrari především v oblasti práce s aerodynamikou, protože ta je v současné formuli 1 nejdůležitější. "Máme několik problémů, které se snažíme vyřešit," pokračoval technický ředitel Scuderie. "Pracovat musíte na všem, od způsobu provozování aerodynamického tunelu, přes přesnost tunelu, až po simulace, které využíváte při rozhodování o tom, se kterými díly budete pokračovat. Takže nedotčené nezůstane nic."
"V současnosti se snažíme přehodnotit naše metodiky v celém procesu, což má návaznosti do oddělení designu, aby se snažilo odlehčit různé díly, jiným zajistit větší výdrž... Takže práce běží úplně všude v rámci naší společnosti na základních metodikách, přičemž se zároveň snažíme vylepšovat auto."