Ferrari mohlo mít v Austrálii problémy s chlazením, myslí si Marko

Existuje celá řada hypotéz, které se snaží vysvětlit, proč Ferrari v Austrálii ztrácelo. Helmut Marko přidal jednu další.
Ferrari mohlo mít v Austrálii problémy s chlazením, myslí si Marko

Ferrari v Melbourne ztrácelo a to zejména v porovnání s očekáváními po předsezónních testech. Podle Scuderie už byla situace napravena a v Bahrajnu by to mělo být mnohem lepší.

„Je poměrně jasné, že Ferrari výkonnostně ztrácelo,“ řekl Marko pro Motorsport.com. „A Haas také. Nevíme to jistě, ale myslím, že jen omezili výkon, protože měli problémy s chlazením. Haas byl náhle pomalejší (ve srovnáním se zbytkem pole a v porovnání s testy).“

Ferrari chce v Bahrajnu ukázat, že Austrálie byla jen náhoda

Ferrari chce v Bahrajnu ukázat, že Austrálie byla jen náhoda

Podle Marka mělo Ferrari také špatný výkon na měkčích pneumatikách, což ukazuje na problém s nastavením. 

„Jedním z náznaků je, že Leclerc byl na bílých pneumatikách rychlejší než Vettel na žlutých. To znamená, že něco bylo špatně. Ferrari nebylo na žlutých pneumatikách kvůli teplotě a degradaci hrozbou.“

„My jsme naopak neměli s degradací žádné problémy a nebyli jsme ani na limitu.“

Začínající trendy vývoje předních křídel

Začínající trendy vývoje předních křídel

Ferrari šlo při vývoji předního křídla odlišnou cestou než Mercedes a Red Bull. Podle Marka však v této oblasti problém nebude.

„Myslím, že tato teorie je přeceňovaná. Přední křídlo více méně určuje koncept auta. Ale v přední části je mnoho dalších věcí, které hrají roli. Existují různé koncepty, ale pokud jde o závodní tempo, Bottas byl krok před ostatními. Ferrari a Red Bull byli na stejné úrovni.“

Ferrari vloni zaujalo inženýři konkurenčních týmů a to zejména výkonem své pohonné jednotky. „FIA reagovala velmi dobře a uzavřela některé šedé zóny, nebo je alespoň minimalizovala,“ pochvaluje si Marko. „Znamená to, že rychlostní vrcholy, které mělo Ferrari na 25 nebo 30 procentech rovinek, již neexistují. A to je dobře.“

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Diskuze (20) Další článek: Tohle nám ve F1 chybí: Podívejte se na okruh v Austinu z kamery na helmě jezdce
10:04 | V paddocku je i modelka Winnie Harlow, která v roce 2018 odmávala Velkou cenu Kanady o kolo dříve. Sice za to nemohla, ale i tak bychom ji asi raději drželi od cílové rovinky dál...
1:59 | Prasklina na zadním křídle se nakonec objevila jen u Verstappena. Red Bull zatím neví, co bylo příčinou.
20:20 | Fernando Alonso se připojí k Vettelovi a Russellovi a nasadí větší počet nových komponent – start z konce pole.
22. října | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink Pérez
Kvalifikace Verstappen
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00