Ferrari mohlo mít v Austrálii problémy s chlazením, myslí si Marko

Existuje celá řada hypotéz, které se snaží vysvětlit, proč Ferrari v Austrálii ztrácelo. Helmut Marko přidal jednu další.
Ferrari mohlo mít v Austrálii problémy s chlazením, myslí si Marko

Ferrari v Melbourne ztrácelo a to zejména v porovnání s očekáváními po předsezónních testech. Podle Scuderie už byla situace napravena a v Bahrajnu by to mělo být mnohem lepší.

„Je poměrně jasné, že Ferrari výkonnostně ztrácelo,“ řekl Marko pro Motorsport.com. „A Haas také. Nevíme to jistě, ale myslím, že jen omezili výkon, protože měli problémy s chlazením. Haas byl náhle pomalejší (ve srovnáním se zbytkem pole a v porovnání s testy).“

Ferrari chce v Bahrajnu ukázat, že Austrálie byla jen náhoda

Ferrari chce v Bahrajnu ukázat, že Austrálie byla jen náhoda

Podle Marka mělo Ferrari také špatný výkon na měkčích pneumatikách, což ukazuje na problém s nastavením. 

„Jedním z náznaků je, že Leclerc byl na bílých pneumatikách rychlejší než Vettel na žlutých. To znamená, že něco bylo špatně. Ferrari nebylo na žlutých pneumatikách kvůli teplotě a degradaci hrozbou.“

„My jsme naopak neměli s degradací žádné problémy a nebyli jsme ani na limitu.“

Začínající trendy vývoje předních křídel

Začínající trendy vývoje předních křídel

Ferrari šlo při vývoji předního křídla odlišnou cestou než Mercedes a Red Bull. Podle Marka však v této oblasti problém nebude.

„Myslím, že tato teorie je přeceňovaná. Přední křídlo více méně určuje koncept auta. Ale v přední části je mnoho dalších věcí, které hrají roli. Existují různé koncepty, ale pokud jde o závodní tempo, Bottas byl krok před ostatními. Ferrari a Red Bull byli na stejné úrovni.“

Ferrari vloni zaujalo inženýři konkurenčních týmů a to zejména výkonem své pohonné jednotky. „FIA reagovala velmi dobře a uzavřela některé šedé zóny, nebo je alespoň minimalizovala,“ pochvaluje si Marko. „Znamená to, že rychlostní vrcholy, které mělo Ferrari na 25 nebo 30 procentech rovinek, již neexistují. A to je dobře.“

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Další článek: Tohle nám ve F1 chybí: Podívejte se na okruh v Austinu z kamery na helmě jezdce

13:33 | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz
13:12 | Roman Staněk vyhrál druhý závod víkendu Euroformule Open v Imole.
23. července | Jezdci Ferrari opět testovali ve Fioranu s vozem SF71H. Důvod není znám, ale může to souviset s kalibrací nového simulátoru, která právě probíhá...

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00