Ferrari mohlo mít v Austrálii problémy s chlazením, myslí si Marko

Existuje celá řada hypotéz, které se snaží vysvětlit, proč Ferrari v Austrálii ztrácelo. Helmut Marko přidal jednu další.
Ferrari mohlo mít v Austrálii problémy s chlazením, myslí si Marko

Ferrari v Melbourne ztrácelo a to zejména v porovnání s očekáváními po předsezónních testech. Podle Scuderie už byla situace napravena a v Bahrajnu by to mělo být mnohem lepší.

„Je poměrně jasné, že Ferrari výkonnostně ztrácelo,“ řekl Marko pro Motorsport.com. „A Haas také. Nevíme to jistě, ale myslím, že jen omezili výkon, protože měli problémy s chlazením. Haas byl náhle pomalejší (ve srovnáním se zbytkem pole a v porovnání s testy).“

Ferrari chce v Bahrajnu ukázat, že Austrálie byla jen náhoda

Ferrari chce v Bahrajnu ukázat, že Austrálie byla jen náhoda

Podle Marka mělo Ferrari také špatný výkon na měkčích pneumatikách, což ukazuje na problém s nastavením. 

„Jedním z náznaků je, že Leclerc byl na bílých pneumatikách rychlejší než Vettel na žlutých. To znamená, že něco bylo špatně. Ferrari nebylo na žlutých pneumatikách kvůli teplotě a degradaci hrozbou.“

„My jsme naopak neměli s degradací žádné problémy a nebyli jsme ani na limitu.“

Začínající trendy vývoje předních křídel

Začínající trendy vývoje předních křídel

Ferrari šlo při vývoji předního křídla odlišnou cestou než Mercedes a Red Bull. Podle Marka však v této oblasti problém nebude.

„Myslím, že tato teorie je přeceňovaná. Přední křídlo více méně určuje koncept auta. Ale v přední části je mnoho dalších věcí, které hrají roli. Existují různé koncepty, ale pokud jde o závodní tempo, Bottas byl krok před ostatními. Ferrari a Red Bull byli na stejné úrovni.“

Ferrari vloni zaujalo inženýři konkurenčních týmů a to zejména výkonem své pohonné jednotky. „FIA reagovala velmi dobře a uzavřela některé šedé zóny, nebo je alespoň minimalizovala,“ pochvaluje si Marko. „Znamená to, že rychlostní vrcholy, které mělo Ferrari na 25 nebo 30 procentech rovinek, již neexistují. A to je dobře.“

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Další článek: Tohle nám ve F1 chybí: Podívejte se na okruh v Austinu z kamery na helmě jezdce

9:34 | Formule 1 uveřejnila onboard kolo z okruhu v Miami, kde se má jet už příští rok. odkaz
22. dubna | Ferrari pokračuje v testech s vozem SF71H ve Fioranu. Sainze dnes vystřídal Mick Schumacher.
21. dubna | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
21. dubna | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen