Ferrari mohlo mít v Austrálii problémy s chlazením, myslí si Marko

Existuje celá řada hypotéz, které se snaží vysvětlit, proč Ferrari v Austrálii ztrácelo. Helmut Marko přidal jednu další.
Ferrari mohlo mít v Austrálii problémy s chlazením, myslí si Marko

Ferrari v Melbourne ztrácelo a to zejména v porovnání s očekáváními po předsezónních testech. Podle Scuderie už byla situace napravena a v Bahrajnu by to mělo být mnohem lepší.

„Je poměrně jasné, že Ferrari výkonnostně ztrácelo,“ řekl Marko pro Motorsport.com. „A Haas také. Nevíme to jistě, ale myslím, že jen omezili výkon, protože měli problémy s chlazením. Haas byl náhle pomalejší (ve srovnáním se zbytkem pole a v porovnání s testy).“

Ferrari chce v Bahrajnu ukázat, že Austrálie byla jen náhoda

Ferrari chce v Bahrajnu ukázat, že Austrálie byla jen náhoda

Podle Marka mělo Ferrari také špatný výkon na měkčích pneumatikách, což ukazuje na problém s nastavením. 

„Jedním z náznaků je, že Leclerc byl na bílých pneumatikách rychlejší než Vettel na žlutých. To znamená, že něco bylo špatně. Ferrari nebylo na žlutých pneumatikách kvůli teplotě a degradaci hrozbou.“

„My jsme naopak neměli s degradací žádné problémy a nebyli jsme ani na limitu.“

Začínající trendy vývoje předních křídel

Začínající trendy vývoje předních křídel

Ferrari šlo při vývoji předního křídla odlišnou cestou než Mercedes a Red Bull. Podle Marka však v této oblasti problém nebude.

„Myslím, že tato teorie je přeceňovaná. Přední křídlo více méně určuje koncept auta. Ale v přední části je mnoho dalších věcí, které hrají roli. Existují různé koncepty, ale pokud jde o závodní tempo, Bottas byl krok před ostatními. Ferrari a Red Bull byli na stejné úrovni.“

Ferrari vloni zaujalo inženýři konkurenčních týmů a to zejména výkonem své pohonné jednotky. „FIA reagovala velmi dobře a uzavřela některé šedé zóny, nebo je alespoň minimalizovala,“ pochvaluje si Marko. „Znamená to, že rychlostní vrcholy, které mělo Ferrari na 25 nebo 30 procentech rovinek, již neexistují. A to je dobře.“

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Další článek: Tohle nám ve F1 chybí: Podívejte se na okruh v Austinu z kamery na helmě jezdce

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas