Ferrari mohlo matnou barvou ušetřit více hmotnosti, než se myslelo

Ferrari letos nasadilo matnou barvu. Bývalému prezidentovi Ferrari se to nelíbí. Mattia Binotto argumentuje nižší hmotností.
Ferrari mohlo matnou barvou ušetřit více hmotnosti, než se myslelo

Také barva má nějakou hmotnost, která nemusí být vůbec zanedbatelná. Nejde přitom jen o vozy posledních let. Už v roce 1934 Mercedes nesplňoval maximální hmotnostní limit. Šéf Mercedesu a rodák z Nového Jičína Alfred Neubauer nechal sundat z vozu bílou barvu – zrodily se tak stříbrné šípy.

Svatokrádež a rouhání? Montezemolovi se nelíbí nové zbarvení Ferrari

Svatokrádež a rouhání? Montezemolovi se nelíbí nové zbarvení Ferrari

Ferrari letos zvolilo matnou barvu. Podle Binotta tím ušetřilo pár stovek gramů. Technický expert Gary Anderson ale v rozhovoru pro Motorsport Total odhadl, že to mohly být až 3 kilogramy. Ještě více mohlo podle Andersona Ferrari ušetřit, pokud by více využilo matnou černou.

Opačnou cestou šla Force India. Podle Andersona sice vypadá dobře, ale hmotnost barvy musí být velká. Anderson zavzpomínal na své působení u Jordanu. Žlutá barva na voze tehdy měla 7 kg.

Technická analýza Ferrari SF90

Technická analýza Ferrari SF90

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Technická analýza Ferrari SF90

10:43 | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005
11. října | Podle nejnovějších modelů dosáhne v sobotu v Suzuce vítr 100 km/h a spadne 80 až 130 mm srážek.

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas