Ferrari mohlo matnou barvou ušetřit více hmotnosti, než se myslelo

Ferrari letos nasadilo matnou barvu. Bývalému prezidentovi Ferrari se to nelíbí. Mattia Binotto argumentuje nižší hmotností.
Ferrari mohlo matnou barvou ušetřit více hmotnosti, než se myslelo

Také barva má nějakou hmotnost, která nemusí být vůbec zanedbatelná. Nejde přitom jen o vozy posledních let. Už v roce 1934 Mercedes nesplňoval maximální hmotnostní limit. Šéf Mercedesu a rodák z Nového Jičína Alfred Neubauer nechal sundat z vozu bílou barvu – zrodily se tak stříbrné šípy.

Svatokrádež a rouhání? Montezemolovi se nelíbí nové zbarvení Ferrari

Svatokrádež a rouhání? Montezemolovi se nelíbí nové zbarvení Ferrari

Ferrari letos zvolilo matnou barvu. Podle Binotta tím ušetřilo pár stovek gramů. Technický expert Gary Anderson ale v rozhovoru pro Motorsport Total odhadl, že to mohly být až 3 kilogramy. Ještě více mohlo podle Andersona Ferrari ušetřit, pokud by více využilo matnou černou.

Opačnou cestou šla Force India. Podle Andersona sice vypadá dobře, ale hmotnost barvy musí být velká. Anderson zavzpomínal na své působení u Jordanu. Žlutá barva na voze tehdy měla 7 kg.

Technická analýza Ferrari SF90

Technická analýza Ferrari SF90

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (19) Další článek: Technická analýza Ferrari SF90
15:55 | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.
21. března | Juan Manuel Correa se stal novým vývojovým jezdcem Alfy Romeo. Není to překvapení, Correa závodí za český juniorský tým Sauberu ve F2.
21. března | Pneumatiky pro Monako: C5, C4, C3... tedy nejměkčí a stejné jako pro Kanadu.
21. března | Ayrton Senna by dnes oslavil 59. narozeniny.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10