Ferrari meziročně zrychlilo ve Španělsku ze všech týmů jednoznačně nejméně

Ferrari meziročně zrychlilo ve Španělsku ze všech týmů jednoznačně nejméně

Williams je obvykle týmem, který zaznamenává ve srovnání se svým kvalifikačním časem z loňského roku nejhorší výsledek. V Katalánsku tomu tak není.

Williams dokázal oproti loňskému roku najít na okruhu v Katalánsku přes 6 desetin, což je více než čtyři jiné týmy.

Všech deset týmů meziročně zrychlilo. Nejméně rudé vozy z Maranella. Ferrari zůstalo téměř na svém loňském čase. Mercedes naopak zrychlil o více než 7 desetin.

Bottas byl o 0,866 s rychlejší než Vettel. Pokud bychom tento náskok převedli na procenta (což je pro srovnávání s rozdíly na jiných okruzích férovější), bylo by to 1,15 %. Nad 1 % rozdílu oproti nejbližšímu soupeři se Mercedes dostal v kvalifikaci naposledy v Baku před dvěma lety. A 1,15 % je podle webu RaceFans největší rozdíl od GP Velké Británie v roce 2016!  

Srovnání časů v kvalifikaci v roce 2019 a 2018

  • Toro Rosso: -1,220 s
  • Alfa Romeo: -0,873 s
  • Racing Point: -0,810 s
  • Mercedes: -0,767 s
  • Haas: -0,707 s
  • Williams: -0,623 s
  • Renault: -0,491 s
  • Red Bull: -0,459 s
  • McLaren: -0,383 s
  • Ferrari: -0,033 s

Srovnání s časy v testech

Podívali jsme se také na srovnání časů v kvalifikaci a v testech. Stejný okruh, ale jiné podmínky. V testech bylo chladněji, týmy nejely na plný výkon. Musíme k tomu také přičíst dosavadní sezónní vývoj. Jiné byly také pneumatiky. Nejrychlejší časy v testech se zajely na C5. V kvalifikaci týmy jezdily na C3. 

Zatímco Ferrari zajelo v kvalifikaci téměř indentický čas jako v testech, Mercedes našel více než 8 desetin... právě těch 8 desetin, které dělily Bottase a Vettela.

  • Mercedes: -0,818 s
  • Red Bull: -0,734 s
  • Haas: -0,165 s
  • Ferrari: 0,051 s
  • Racing Point: 0,330 s
  • McLaren: 0,425 s 
  • Renault: 0,456 s
  • Alfa Romeo: 0,549 s
  • Toro Rosso: 0,563 s
  • Williams: 0,942 s

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Doporučujeme

Články odjinud