Ferrari mělo v Melbourne nižší výkon kvůli problémům s elektronikou

Během malajsijského závodního víkendu vyšlo najevo, že se Fernando Alonso a Kimi Räikkönen museli část australského závodu obejít bez systému na rekuperaci energií (ERS).
Ferrari mělo v Melbourne nižší výkon kvůli problémům s elektronikou

Podle pravidel se ve voze smí aktivovat ERS po startu závodu, až když vůz dosáhne rychlosti 100 km/h. Potvrzení musí elektronice dodat systém FIA, ale ten to v případě Ferrari v Austrálii neudělal.

Oba jezdci se tak v prvních dvou kolech museli obejít bez 120 kW, které jinak ERS dodává po více než půl minuty v každém kole. Na rozdíl od KERS, který jezdci loni aktivovali stiskem tlačítka, letos celý systém řídí elektronika.

Alonsovi a Räikkönenovi se po dvou kolech podařilo manuálně přimět ERS k chodu, ten ale ani tak nedodával svůj maximální výkon. Systém se vynuloval při prvních zastávkách v boxech, až pak měly oba vozy plný výkon.

Další článek: Red Bull má znovu problém s palivovým senzorem

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00