Tým Ferrari si nechal na závěr kvalifikace jen jednu měkčí sadu pneumatik pro každého jezdce. Fernando Alonso se kvalifikoval jako pátý za piloty Red Bullu a McLarenu, Felipe Massa ještě tři příčky za ním.
Ferrari při kvalifikaci ztrácelo víc než v pátečních trénincích i zimních testech. Fernando Alonso zajel v Melbourne na okruhu Albert Park až pátý nejrychlejší čas za jezdci Red Bullu a McLarenu. Za nejrychlejším Sebastianem Vettelem zaostal o 1,4 sekundy. Felipe Massa skončil dokonce osmý.
"Dnes jsme nebyli konkurenceschopní už od tréninku," přiznal Španěl. "V kvalifikaci jsme se vydali konzervativní cestou. Věděli jsme, že kdybychom zariskovali, mohli jsme být čtvrtí, kdybychom jeli bezpečně, mohli jsme být pátí nebo šestí. V prvním závodě šampionátu není čas na riskování."
Na poslední část kvalifikace si u Ferrari nechali jen jednu měkčí směs. "Páté místo je víceméně to, co jsme před kvalifikací očekávali. S pozicí spokojeni jsme, se ztrátou na nejrychlejšího ne. Musíme vše vyhodnotit," upozornil Alonso.
Podle dvojnásobného mistra světa z let 2005 a 2006 mělo Ferrari problém hlavně s přilnavostí. "Včera jsme měli lepší přilnavost a vyvážení. Dnes jsme měli s Felipem najednou problémy. Možná byly horší podmínky na trati, ale jiní na tom byli lépe než včera," divil se. "V zimních testech jsme byli o sekundu rychlejší než Toro Rosso, Sauber a Renault, dnes to byly jen dvě až tři desetiny, takže ztráta byla způsobena naším autem."
Alonso se v zítřejším závodě nehodlá vzdát, věří, že by mohl bojovat o pódium. "V Sepangu musíme být pole position samozřejmě blíže," ví Španěl.
Massa měl problémy s přilnavostí při použití obou směsí. "Oproti zimním testům se pneumatiky opotřebovávají méně, ale mají v prvních kolech menší přilnavost," přiznal Brazilec, který se dostal ve třetí části kvalifikace při výjezdu z boxů do hodin. "Akceleroval jsem a pneumatiky byly evidentně stále studené. Nic se nepoškodilo, ale určitě mi to nepomohlo."
"Musíme se co nejlépe připravit na zítřejší závod. Tam se nepočítá jen rychlost, důležitá bude také spolehlivost a práce týmu," dodal vicemistr světa z roku 2008.
"Naše závodní tempo není špatné, pokusíme se z něj zítra vytěžit maximum. Letos bude hrát klíčovou roli strategie, prioritou číslo jedna zůstane spolehlivost," myslí si šéf týmu Stefano Domenicali.
"Oproti loňskému roku zkusíme jinou závodní strategii, takže mohou přijít nějaká překvapení," slíbil hlavní závodní inženýr Ferrari Pat Fry.