Systém je postupně zdokonalován.
Tým Ferrari oznámil úmysl znovu používat během zastávek v boxech semafor, který byl loni vyřazen po problémech Felipeho Massy v Singapuru. Italové svůj systém vylepšili, ale před konečným rozhodnutím o jeho použití stojí další testy.
"Můžeme potvrdit, že máme v plánu znovu používat semafor pro zastávky v boxech. Brzy otestujeme úpravy a pak uvidíme, jak budeme pokračovat," řekl mluvčí Ferrari pro Autosport.
Italové nepřestali věřit ve výhody semaforu ani po loňských incidentech, jelikož ale vrcholily boje o titul, rozhodli se v rámci zklidnění zastávek v boxech tento systém do konce sezóny odložit.
Potíže nastaly již ve Valencii, ovšem katastrofa přišla až při GP Singapuru. Do té doby vedoucí Felipe Massa utrhnul při své zastávce v boxech tankovací hadici, protože se na semaforu rozsvítila zelená příliš brzy. Podle Ferrari se ovšem nejednalo o chybu systému, ale lidskou, protože semafor v tu chvíli obsluhoval mechanik.
Ačkoliv se původně předpokládalo, že jedním z přínosů semaforu je elektronický okruh, který zabrání rozsvícení zeleného světla v případě, že je tankovací hadice připojena k vozu, týmový manažer Ferrari Luca Baldisserri uvedl pro La Stampa, že tato funkce byla přidána až nyní.
Semafor má několik režimů s různou mírou zapojení lidského faktoru a je alternativou k mechanikovi, který pomocí lízátka signalizuje jezdci odjezd z boxové zastávky.