Ferrari má smůlu, zrcátka musí předělat

Ferrari jako první využilo možnosti, kterou nabízí pravidla, a umístilo zrcátka na svatozář.

„Abych byl upřímný, pomáhá nám vidět, co se děje za námi,“ řekl Sebastian Vettel. 

„To je hlavní důvod. Myslím, že i svatozář s nimi vypadá trochu lépe. Předtím pro nás bylo dost těžké vidět na auta za sebou, teď jsou v lepší pozici.“

Technický šéf Scuderie Mattia Binotto přiznal, že dalším důvodem je také aerodynamika. „Když vyvíjíte aerodynamiku, díváte se na všechny příležitosti, které máte a které jsou povoleny pravidly,“ připustil. „Tato zrcátka jsou také umístěna v lepší pozici pro jezdce.“

Řešení není legální 

Zrcátek si nevšímají jen fanoušci, fotografové a novináři ale i konkurence, která už zasypala FIA dotazy. 

Charlie Whiting a Nikolas Tombazis byli v pátek v garáži Ferrari a zrcátka si fotili.

„Dívali jsme se na to a myslíme si, že je to nelegální, řekl Christian Horner pro Sky Sports. „Ale vypadá to, že Ferrari má jinou interpretaci, podle které je to legální.“

Problém není se zrcátky jako takovými. FIA před pár dny vydala pokyny pro jejich umístění na svatozáři. Jedná se o složitá pravidla, ale nic, s čím by si inženýři neporadili. Problém je s křídly, která jsou nad zrcátky. Když to hodně zjednodušíme, vedla se diskuse, zda celá nová struktura je zrcátko s křídlem nebo křídlo se zrcátkem. To druhé by bylo nelegální.

Ferrari si může zrcátka ponechat, ale podle Auto Motor und Sport je do Velké ceny Monaka musí upravit. Mohou i nadále zůstat na svatozáři ale bez přídavných aerodynamických prvků. 

Ferrari argumentovalo, že malý křídlový prvek byl přidán jako výztuž pro upevnění zrcadla a v žádném případě ne z aerodynamických důvodů. Této argumentaci ale FIA samozřejmě neuvěřila.

Bude je mít i Renault

Podle Boba Bella pracuje na podobném řešení také Renault. Bell si myslí, že postupně budou mít zrcátka na svatozáři všechny týmy... tedy skoro. Force India na lepší výhled svých jezdců nemyslí a na zrcátkách na svatozáři kvůli zdrojům pracovat nebude. Výkonnostní přínos je prý malý. 

Foto: Getty Images / Dan Istitene 

Diskuze (56) Další článek: Potřeboval jsem v Barceloně získat pole position, raduje se Hamilton
13. července | Renault chystá pro Německo vylepšené přední křídlo.
11. července | Red Bull, Haas a Williams odjeli během druhého dne testů pro Pirelli v Silverstonu 257 kol.
11. července | Pro Pirelli dnes v Silverstonu testují stejně jako včera Grosjean, Kubica a Buemiho vystřídal Verstappen.
10. července | Toro Rosso stále vyšetřuje selhání zavěšení na voze B. Hartleyho v posledním tréninku.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10