Ferrari má smůlu, zrcátka musí předělat

Ferrari jako první využilo možnosti, kterou nabízí pravidla, a umístilo zrcátka na svatozář.

„Abych byl upřímný, pomáhá nám vidět, co se děje za námi,“ řekl Sebastian Vettel. 

„To je hlavní důvod. Myslím, že i svatozář s nimi vypadá trochu lépe. Předtím pro nás bylo dost těžké vidět na auta za sebou, teď jsou v lepší pozici.“

Technický šéf Scuderie Mattia Binotto přiznal, že dalším důvodem je také aerodynamika. „Když vyvíjíte aerodynamiku, díváte se na všechny příležitosti, které máte a které jsou povoleny pravidly,“ připustil. „Tato zrcátka jsou také umístěna v lepší pozici pro jezdce.“

Řešení není legální 

Zrcátek si nevšímají jen fanoušci, fotografové a novináři ale i konkurence, která už zasypala FIA dotazy. 

Charlie Whiting a Nikolas Tombazis byli v pátek v garáži Ferrari a zrcátka si fotili.

„Dívali jsme se na to a myslíme si, že je to nelegální, řekl Christian Horner pro Sky Sports. „Ale vypadá to, že Ferrari má jinou interpretaci, podle které je to legální.“

Problém není se zrcátky jako takovými. FIA před pár dny vydala pokyny pro jejich umístění na svatozáři. Jedná se o složitá pravidla, ale nic, s čím by si inženýři neporadili. Problém je s křídly, která jsou nad zrcátky. Když to hodně zjednodušíme, vedla se diskuse, zda celá nová struktura je zrcátko s křídlem nebo křídlo se zrcátkem. To druhé by bylo nelegální.

Ferrari si může zrcátka ponechat, ale podle Auto Motor und Sport je do Velké ceny Monaka musí upravit. Mohou i nadále zůstat na svatozáři ale bez přídavných aerodynamických prvků. 

Ferrari argumentovalo, že malý křídlový prvek byl přidán jako výztuž pro upevnění zrcadla a v žádném případě ne z aerodynamických důvodů. Této argumentaci ale FIA samozřejmě neuvěřila.

Bude je mít i Renault

Podle Boba Bella pracuje na podobném řešení také Renault. Bell si myslí, že postupně budou mít zrcátka na svatozáři všechny týmy... tedy skoro. Force India na lepší výhled svých jezdců nemyslí a na zrcátkách na svatozáři kvůli zdrojům pracovat nebude. Výkonnostní přínos je prý malý. 

Foto: Getty Images / Dan Istitene 

Další článek: Potřeboval jsem v Barceloně získat pole position, raduje se Hamilton

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas