Ferrari má nejsilnější motor, Mercedes se části výkonu vzdal. Proč?

Ferrari má nejsilnější motor, Mercedes se části výkonu vzdal. Proč?

Lewis Hamilton před Šanghají varoval, že Ferrari bude favoritem, protože na rovinkách poráží Mercedes. Má Scuderia momentálně nejlepší motor?

Ferrari skutečně poráží Mercedes v rychlosti na rovinkách, i když záleží, jaká data si vytáhnete.

Minimálně jsou ale oba rivalové na tom podobně. Už dřívější GPS data podle Auto Motor und Sport (AMuS) ukazují, že nejsilnější motor má nyní opravdu Ferrari.

Stáj z Maranella nepochybně přes zimu zapracovala nejen na voze ale i na své pohonné jednotce.

Kromě běžného vývoje se výrobci museli vypořádat také s nižším počtem komponent, které může jezdec beztrestně za sezónu nasadit. Motor musí nyní vydržet místo 5 až 8 tisíc kilometrů – ideálně samozřejmě při zachováni stejného výkonu.

Není všechno zlato, co se třpytí

Podle AMuS se ale Mercedes dobrovolně vzdal části svého výkonu a to poté, co se vrátil ke starší specifikaci oleje. Důvod? Od letošního roku došlo ke zpřísnění spalování oleje. Vůz ho může spotřebovat jen 0,6 litrů na 100 km. Renault a Honda s tímto limitem nemají problém. Spotřebují okolo 0,1 až 0,2 litrů. Mercedes a Ferrari se ale pohybovali jen těsně pod tímto limitem.

„Měření spotřeby oleje není příliš přesné,“ uvedl Toto Wolff. „Pokud fungujete na limitu, riskujete, že to někdy překročíte.“ 

Ferrari se naopak stále pohybuje jen těsně pod limitem, což je docela riskantní. 

Mercedes už pracuje na nové specifikaci oleje. Letos může výrobce během sezóny nasadit jen tři specifikace. 

Foto: Getty Images / Clive Mason 

Doporučujeme

Články odjinud