Ferrari má nejsilnější motor, Mercedes se části výkonu vzdal. Proč?

Lewis Hamilton před Šanghají varoval, že Ferrari bude favoritem, protože na rovinkách poráží Mercedes. Má Scuderia momentálně nejlepší motor?
Ferrari má nejsilnější motor, Mercedes se části výkonu vzdal. Proč?

Ferrari skutečně poráží Mercedes v rychlosti na rovinkách, i když záleží, jaká data si vytáhnete.

Minimálně jsou ale oba rivalové na tom podobně. Už dřívější GPS data podle Auto Motor und Sport (AMuS) ukazují, že nejsilnější motor má nyní opravdu Ferrari.

GP Číny 2018 objektivem Jiřího Křenka

GP Číny 2018 objektivem Jiřího Křenka

Stáj z Maranella nepochybně přes zimu zapracovala nejen na voze ale i na své pohonné jednotce.

Kromě běžného vývoje se výrobci museli vypořádat také s nižším počtem komponent, které může jezdec beztrestně za sezónu nasadit. Motor musí nyní vydržet místo 5 až 8 tisíc kilometrů – ideálně samozřejmě při zachováni stejného výkonu.

Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

Není všechno zlato, co se třpytí

Podle AMuS se ale Mercedes dobrovolně vzdal části svého výkonu a to poté, co se vrátil ke starší specifikaci oleje. Důvod? Od letošního roku došlo ke zpřísnění spalování oleje. Vůz ho může spotřebovat jen 0,6 litrů na 100 km. Renault a Honda s tímto limitem nemají problém. Spotřebují okolo 0,1 až 0,2 litrů. Mercedes a Ferrari se ale pohybovali jen těsně pod tímto limitem.

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

„Měření spotřeby oleje není příliš přesné,“ uvedl Toto Wolff. „Pokud fungujete na limitu, riskujete, že to někdy překročíte.“ 

Ferrari se naopak stále pohybuje jen těsně pod limitem, což je docela riskantní. 

Mercedes už pracuje na nové specifikaci oleje. Letos může výrobce během sezóny nasadit jen tři specifikace. 

Foto: Getty Images / Clive Mason 

Další článek: Pro Renault jsme jako otravní jako komáři, říká Marko

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)