Ferrari má nejsilnější motor, Mercedes se části výkonu vzdal. Proč?

Lewis Hamilton před Šanghají varoval, že Ferrari bude favoritem, protože na rovinkách poráží Mercedes. Má Scuderia momentálně nejlepší motor?
Ferrari má nejsilnější motor, Mercedes se části výkonu vzdal. Proč?

Ferrari skutečně poráží Mercedes v rychlosti na rovinkách, i když záleží, jaká data si vytáhnete.

Minimálně jsou ale oba rivalové na tom podobně. Už dřívější GPS data podle Auto Motor und Sport (AMuS) ukazují, že nejsilnější motor má nyní opravdu Ferrari.

GP Číny 2018 objektivem Jiřího Křenka

GP Číny 2018 objektivem Jiřího Křenka

Stáj z Maranella nepochybně přes zimu zapracovala nejen na voze ale i na své pohonné jednotce.

Kromě běžného vývoje se výrobci museli vypořádat také s nižším počtem komponent, které může jezdec beztrestně za sezónu nasadit. Motor musí nyní vydržet místo 5 až 8 tisíc kilometrů – ideálně samozřejmě při zachováni stejného výkonu.

Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

Není všechno zlato, co se třpytí

Podle AMuS se ale Mercedes dobrovolně vzdal části svého výkonu a to poté, co se vrátil ke starší specifikaci oleje. Důvod? Od letošního roku došlo ke zpřísnění spalování oleje. Vůz ho může spotřebovat jen 0,6 litrů na 100 km. Renault a Honda s tímto limitem nemají problém. Spotřebují okolo 0,1 až 0,2 litrů. Mercedes a Ferrari se ale pohybovali jen těsně pod tímto limitem.

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

„Měření spotřeby oleje není příliš přesné,“ uvedl Toto Wolff. „Pokud fungujete na limitu, riskujete, že to někdy překročíte.“ 

Ferrari se naopak stále pohybuje jen těsně pod limitem, což je docela riskantní. 

Mercedes už pracuje na nové specifikaci oleje. Letos může výrobce během sezóny nasadit jen tři specifikace. 

Foto: Getty Images / Clive Mason 

Diskuze (122) Další článek: Pro Renault jsme jako otravní jako komáři, říká Marko
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10