Inženýři Ferrari se chystají nasadit nové řešení výfuků do posledních testů, což nevyvolává u zbytku týmu nadšení.
Alonsův středeční program v Barceloně omezilo selhání výfuků. Podle šéfa maranellských motorů Lucy Marmoriniho ale bylo plánované. "Dopoledne jsme se pokusili testovat výfuky až do konce jejich životnosti, protože potřebujeme vědět, kde je hranice životnosti výfuků, abychom nemuseli zastavovat auto," vysvětloval. "Ale lidé od motorů z toho moc nadšení nejsou."
Výfuky jsou totiž velmi důležitým dílem, který je třeba mít stoprocentně spolehlivý. "Když vám selže výfuk, zvlášť pak v hlavní části, může vás to donutit zastavit auto, takže je to stejně kritické, jako když selže píst nebo převodovka," upozornil Marmorini. "Takže máme hodně starostí s nasazením řešení výfuků bez řádného množství testů, ale musíme se snažit až do konce."
A to přesně se Ferrari chystá udělat, v posledních testech nasadí nové řešení výfuků. Obavy pramení z toho, že by nemuselo být v Austrálii dostatečně prověřené.
"Je to velmi zajímavé, my také pracujeme na jiném řešení," řekl Marmorini k přepážkám za výfuky, které mají Caterham a Williams. "Přínosem výfuků není, že by auto díky nim bylo mnohem rychlejší než ostatní, přispívají jen posledních pár desetin."
"V tuto chvíli pracujeme na jiném řešení, než mají oni, ale také pracujeme na dynamometru a v aerodynamickém tunelu na zcela jiném řešení. Na auto dáme to, co budeme považovat za nejlepší řešení. Ale zajistíme, že v Melbourne budeme mít řešení, která jsme otestovali dostatečně. Od výfuků očekáváme podobné přínosy jako loni, nic víc."