Mercedes a Ferrari přivezli do Spa své nové motory. Renault by mohl vylepšení nasadit v Monze a Honda možná o něco později.
V případě Ferrari a Mercedesu jde o poslední letošní aktualizace. Další by mohly přijít jen za cenu penalizací. Koníky k dobru mohou získat výrobci také prostřednictvím paliva.
Nové palivo má ve Spa Red Bull a získal díky tomu 0,15 s na kolo.
Podle Auto Motor und Sport by měl být Mercedes o 0,25 s rychlejší a kvalifikační režim Ferrari má být „skutečnou raketou“. A na co létají rakety? Samozřejmě na raketové palivo. V případě Ferrari tomu s trochou nadsázky není jinak.
Ferrari má používat jiné palivo než jeho zákaznické týmy. Podle pravidel je podobný postup nelegální, ale existuje výjimka – stačí, když se tak rozhodne samotný zákazník.
Podle Auto Motor und Sport našel Shell něco, co dělá doslova zázraky. Produkce klíčových molekul je ale možná jen v omezeném množství. Dost pro dvě auta Ferrari ale ne pro šest.
S hlavním inženýrem Shellu jsme dělali nedávno rozhovor
Foto: Getty Images / Charles Coates