Ferrari: Jediné, co změnila nová pravidla, je rozložení sil

Předjíždění není snazší.
Velké změny v pravidlech zavedené před letošní sezónou měly za cíl usnadnit jezdcům předjíždění a celkově tak vylepšit podívanou na trati. Podle šéfa týmu Ferrari Stefana Domenicaliho se ale nic takového nestalo. Jediným dopadem změn jsou jiné týmy na čele startovního pole.

"Myslím, že pravidla 2009 doznala změn kvůli tomu, aby se snadněji předjíždělo, to byl hlavní důvod. Při pohledu na závody musím říct, že tohoto cíle nebylo doposud dosaženo," řekl.

"To znamená, že když dochází ke změně pravidel, tak předtím, než něco uděláme, bychom se měli opravdu ujistit, že dojde k naplnění vytyčených cílů. Cíle, kterého bylo dosaženo, je skutečnost, že máme odlišný startovní rošt, konkurenceschopné jsou jiné vozy a to je určitě to jediné, co můžu říct o nových pravidlech."

Hlavním principem, o který se nová pravidla opírají, je zvýšení mechanické přilnavosti vozu na úkor té aerodynamické. Proto byl snížen aerodynamický přítlak a zavedeny hladké pneumatiky. K tomu se přidal KERS a nastavitelné přední přítlačné křídlo.

Přítlak vozů se ale nakonec zvýšil vůči zamýšleným hodnotám (nejen) kvůli povolení dvojitých difuzorů, nastavitelné přední křídlo jezdci využívají jen zřídka, dostavily se problémy se zahříváním pneumatik a KERS je po dohodě týmů na cestě ven z formule 1. Situace v oblasti předjíždění se o něco zlepšila ve srovnání s loňským rokem, ale všichni se shodují, že jen velmi málo.
Další článek: Ari Vatanen hájí automobilky, jejich užitečnost chce vysvětlit FIA

16:58 | Robert Kubica znovu usedne do vozu formule 1. V pátek odjede první trénink s vozem Alfy Romeo. Nahradí Giovinazziho.
10:18 | F1 v Rakousku bude od příštího roku vysílat Red Bullem vlastněná Servus TV...
6. července | Balíček vylepšení, který mělo Ferrari nasadit v Maďarsku, přiveze tým už tento víkend na Red Bull Ring... nebo alespoň jeho část.
6. července | Alex Zanardi absolvoval v pořadí už třetí operaci. Trvala pět hodin a byla zaměřena na rekonstrukci lebky a stabilizaci oblastí postižených traumatem.

GP Štýrska 2020

Pátek 10. července 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 11. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 12. července 2020
Závod 15.10