Ferrari je spokojeno s umístěním mezi nejlepšími pěti

Alonso a Massa vybojovali v kvalifikaci na Velkou cenu Evropy pro svůj tým čtvrtou, respektive pátou pozici. Ferrari tak nemusí být zklamáno, vzhledem k velmi těsným rozestupům mezi prvními sedmi jezdci.
Ferrari je spokojeno s umístěním mezi nejlepšími pěti

Fernando Alonso taktéž nemůže být nespokojen. Italská stáj víceméně naplnila svá očekávání, jelikož cílem v kvalifikaci bylo bojovat s McLarenem. "Doufali jsme, že bychom mohli porazit Lewise i Jensona, ale nakonec jsme překonali jen jednoho z nich. Nečekal jsem, že změny v pravidlech nějak výrazně přibrzdí Red Bull. Uvidíme, co nám zákaz foukaných difuzorů přinese v Silverstrone," vyjádřil svá očekávání Alonso. "Když jsem ve třetí části kvalifikace podruhé vyjížděl na trať, chtěl jsem udělat všechno pro maximální zlepšení. Ale jakmile jsem si uvědomil, že čas bude pomalejší než ten z prvního výjezdu, rozhodli jsme se zajet do boxů a trochu pošetřit tuto sadu měkkých pneumatik. Očekávám, že zítra právě ve volbě pneumatik a zastávek v boxech můžeme vidět různé strategie. Snad vybereme tu nejlepší, protože máme za cíl skončit na stupních vítězů," dodal rodák ze španělského Ovieda.

Zato Alonsův stájový kolega Felippe Massa žádné pneumatiky neušetřil a naopak o jednu sadu čerstvých měkkých gum přišel, jelikož jednu z nich použil už při bojích o postup v první části kvalifikace. Brazilec je však spokojen s vývojem a konkurenceschopností vozu v posledních třech závodech a věří, že jeho tým bude pokračovat v této intenzitě vývoje i vzhledem ke změnám v pravidlech. "Nebyla to jednoduchá kvalifikace, ale být v první pětce je docela pěkný výsledek. Možná, že byla trať až moc pogumovaná, což nám v kombinaci s vyšší teplotou asfaltu nemuselo vyhovovat. Zvláště tvrdší směs pneumatik nás zlobila více než včera, ale pokud vybereme vhodnou strategii, může to být zajímavý závod," těší na zítřek Massa.

Šéf stáje z Maranella Stefano Domenicali pochválil své jezdce a vyjádřil potěšení z kvalifikačních výsledků v posledních čtyřech závodech. "Ve srovnání s úvodem sezóny děláme pokroky. Byla to dobrá kvalifikace a svedli jsme velmi vyrovnaný souboj s McLarenem. Samozřejmě, když si rozeberete naše časy na kolo, máme potenciál být ve druhé řadě. Ale na trati jako zde je velmi obtížné zajet perfektní kolo. Ověřili jsme si, že náš vývoj se ubírá správným směrem, takže proč si za cíl v zítřejším závodě nezvolit stupně vítězů? Často jsme viděli, že závody bývají úplně jiné než v kvalifikaci, takže si myslím, že nemáme jasného favorita na vítěze,“ řekl Domenicalli.

Technický ředitel Scuderie Pat Fry má především obavy z toho, jak bude fungovat tvrdší směs pneumatik. "Nikdo neví, v jaké kondici bude tvrdší sada po absolvování delšího úseku závodu. Jsem upřímně přesvědčen, že snad nikdo nemá zjištěno, jak tento faktor bude fungovat v zítřejším závodě, takže můžeme být svědky velmi zajímavých strategií."

Další článek: Mercedes dnes potvrdil svou současnou formu

19:25 | Vitalij Petrov dělá tento víkend sportovního komisaře v Portugalsku. Objevily se informace, že jeho otec Alexander dnes zemřel ve Vyborku (Rusko).
18:44 | Pérez dostal za zpomalení Gaslyho v kvalifikaci napomenutí.
14:32 | Russell dostal varování (vyjel na trať, když vlály červené vlajky)
13:48 | Upravené limity tratě pomohly, ale i tak bylo v posledním tréninku smazáno 24 časů ... 21 v první, 3 ve čtvrté zatáčce.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink Bottas (1:18.410)
2. trénink Bottas (1:17.940)
Sobota 24. října 2020
3. trénink Bottas (1:16.654)
Kvalifikace Hamilton (1:16.652)0
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10