Alonso a Massa vybojovali v kvalifikaci na Velkou cenu Evropy pro svůj tým čtvrtou, respektive pátou pozici. Ferrari tak nemusí být zklamáno, vzhledem k velmi těsným rozestupům mezi prvními sedmi jezdci.
Fernando Alonso taktéž nemůže být nespokojen. Italská stáj
víceméně naplnila svá očekávání, jelikož cílem v kvalifikaci bylo bojovat
s McLarenem. "Doufali jsme, že bychom mohli porazit Lewise i Jensona, ale
nakonec jsme překonali jen jednoho z nich. Nečekal jsem, že změny v pravidlech
nějak výrazně přibrzdí Red Bull. Uvidíme, co nám zákaz foukaných difuzorů
přinese v Silverstrone," vyjádřil svá očekávání Alonso. "Když jsem ve
třetí části kvalifikace podruhé vyjížděl na trať, chtěl jsem udělat všechno pro
maximální zlepšení. Ale jakmile jsem si uvědomil, že čas bude pomalejší než ten
z prvního výjezdu, rozhodli jsme se zajet do boxů a trochu pošetřit tuto
sadu měkkých pneumatik. Očekávám, že zítra právě ve volbě pneumatik a zastávek
v boxech můžeme vidět různé strategie. Snad vybereme tu nejlepší, protože
máme za cíl skončit na stupních vítězů," dodal rodák ze španělského Ovieda.
Zato Alonsův stájový kolega Felippe Massa žádné pneumatiky
neušetřil a naopak o jednu sadu čerstvých měkkých gum přišel, jelikož jednu z nich
použil už při bojích o postup v první části kvalifikace. Brazilec je však spokojen
s vývojem a konkurenceschopností vozu v posledních třech závodech a
věří, že jeho tým bude pokračovat v této intenzitě vývoje i vzhledem ke změnám
v pravidlech. "Nebyla to jednoduchá kvalifikace, ale být v první pětce
je docela pěkný výsledek. Možná, že byla trať až moc pogumovaná, což nám v kombinaci
s vyšší teplotou asfaltu nemuselo vyhovovat. Zvláště tvrdší směs pneumatik
nás zlobila více než včera, ale pokud vybereme vhodnou strategii, může to být zajímavý
závod," těší na zítřek Massa.
Šéf stáje z Maranella Stefano Domenicali pochválil své
jezdce a vyjádřil potěšení z kvalifikačních výsledků v posledních čtyřech
závodech. "Ve srovnání s úvodem sezóny děláme pokroky. Byla to dobrá
kvalifikace a svedli jsme velmi vyrovnaný souboj s McLarenem. Samozřejmě,
když si rozeberete naše časy na kolo, máme potenciál být ve druhé řadě. Ale na
trati jako zde je velmi obtížné zajet perfektní kolo. Ověřili jsme si, že náš
vývoj se ubírá správným směrem, takže proč si za cíl v zítřejším závodě
nezvolit stupně vítězů? Často jsme viděli, že závody bývají úplně jiné než v
kvalifikaci, takže si myslím, že nemáme jasného favorita na vítěze,“ řekl
Domenicalli.
Technický ředitel Scuderie Pat Fry má především obavy z toho,
jak bude fungovat tvrdší směs pneumatik. "Nikdo neví, v jaké kondici bude
tvrdší sada po absolvování delšího úseku závodu. Jsem upřímně přesvědčen, že
snad nikdo nemá zjištěno, jak tento faktor bude fungovat v zítřejším závodě,
takže můžeme být svědky velmi zajímavých strategií."