Ferrari jde stranou. Sainz teď myslí jen na McLaren

Carlos Sainz se chce do konce roku soustředit na závodění pro McLaren.
Foto: Getty Images 
Ferrari jde stranou. Sainz teď myslí jen na McLaren | Foto: Getty Images

Jezdci mají před sebou ještě všechny závody letošní sezóny, ale přesto už někteří podepsali svou smlouvu s jiným týmem pro příští rok. Kromě Ricciarda se to týká také Sainze.

„Podepsání smlouvy uprostřed pandemie, jako je tato a z domova, to vše je velmi zvláštní,“ řekl Saiz pro španělskou Movistar+. 

„Byly to intenzivní měsíce. Je zajímavé žít z domova, tady s mým otcem a neustále si telefonovat s manažerem a bratrancem. Zvládli jsme to celkem dobře.“

Sainz Jr. nebude chtít být u Ferrari týmovou dvojkou, říká jeho bývalý šéf

Sainz Jr. nebude chtít být u Ferrari týmovou dvojkou, říká jeho bývalý šéf

„Rozumím těm, kteří mě chtějí vidět v rudé a co nejdříve bojovat o pódia a vítězství. Ale rád dělám věci dobře a včas. Teď mám před sebou zvláštní rok 2020, protože se bude lišit od těch předešlých a bude vyžadovat maximální koncentraci a pokračováni v práci jako vloni nebo lépe.“

„Pokud k tomu přidáte náklonnost, kterou jsem si vytvořil k tomuto týmu a to, jak jsem vděčný za to, že mi pomohli získat nejlepší verzi sebe sama, touha odejít z McLaru s dobře vykonanými povinnostmi je vysoká.“

„Až se dostanu do Wokingu, dám Ferrari stranou a budu myslet 100 % na McLaren a jak s nimi mít skvělý rok. Všichni se ke mně chovali skvěle a blahopřáli mi a to včetně celé správní rady a akcionářů. Je to něco, na co nikdy nezapomenu.“

Dear McLaren Family... Sainz děkuje týmu pomoci videa

Dear McLaren Family... Sainz děkuje týmu pomoci videa

Sainz vloni u McLarenu zazářil. V Brazílii získal i své první pódium. Letos tak má na čem stavět. 

„Myslím, že základ z roku 2019 je velmi dobrý. Musíme provést změny, ale jsou to drobnosti. Nechci provádět žádné radikální změny. Při přestupu z Renaultu do McLarenu to byla velká změna, také z 2013 do roku 2014 z GP3 do světové série. To jsou dvě velké změny v mé sportovní kariéře. Nyní je čas vyleštit detaily. V jednom bych rád pokračoval a získal z něj více – ve využívání různých oddělení továrny, abychom je více spojili, abychom měli co nejtěsnější možnou spolupráci a vylepšili několik oblastí auta současně.“

„Tým F1 je tak velký, že musíte odstranit strach a zeptat se bez obav v různých oblastech továrny. Je to něco, co jsem vstřebával v průběhu času. Když máte 22, 23, říkáte si: ‚Kdo mě bude poslouchat?‘ A uvědomíte si, že jste jezdec F1 a že vás lidé chtějí poslouchat a znát váš názor.“

Pokud odmyslíme předsezónní testy, usednou jezdci do vozu po sedmi měsících. Podle Sainze to bude z psychologického hlediska jednoduché, ale z toho fyzického už méně. A to zejména dnes, kdy jsou vozy rychlé a je náročné je řídit.

Sainz v rozhovoru také „loboval“ za prodloužení smlouvy s Velkou cenou Španělska. Rád by si příští rok zazávodil ve ferrari před domácími fanoušky. 

Foto: Getty Images 

Další článek: Leclerc si zahraje ve filmu. Půjde o remake kontroverzního snímku

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
18:53 | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
15:45 | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.