Ferrari: Inženýři ve formuli 1 rotují a k nám jich chce mnoho

Šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali odmítl, že by se Ferrari snažilo poškodit Red Bull přetahováním zaměstnanců. Přestupy inženýrů mezi týmy k tomuto sportu patří.
Ferrari: Inženýři ve formuli 1 rotují a k nám jich chce mnoho

Na konci loňské sezóny prozradil spolumajitel Red Bullu Dietrich Mateschitz, že téměř všichni vrcholoví zaměstnanci jeho týmu dostali od konkurence nabídku na změnu působiště. Nakonec odešel jen Neil Martin do Ferrari, který ale předtím přišel do Red Bullu z McLarenu.

Podle Ferrari se jedná o přirozený proces. "Inženýři se vždy pohybují v malých kruzích v rámci omezeného počtu týmů formule 1, takže nevidím nic zvláštního na tom, že k nám přišel Neil Martin," uvedl Domenicali. "Zvlášť proto, že dostáváme mnoho dopisů od inženýrů, kteří chtějí přijít pracovat do Maranella. Je to velmi potěšující, protože to znamená, že jsme pořád velmi atraktivní a že lidé mají zájem zkusit, jaké je to pracovat pro Ferrari."

Neil Martin povede u Ferrari operační výzkum a jeho angažování představuje jednu z dvou největších organizačních změn v Maranellu. Tou druhou je povýšení Pata Frye do role závodního šéfinženýra. Ten do Ferrari přišel loni z McLarenu.

Podle Domenicaliho nacházejí lidé u Ferrari něco, s čím se jinde nesetkají, proto je Maranello tak lákavé. "Duch Red Bullu? Ten neznám, protože jsem celou svoji kariéru pracoval u červených," řekl. "Můžu ale říct, že náš duch je unikátní, výjimečný a speciální. Neříkám to jen já, ale také různí lidé, kteří k nám přicházejí pracovat z jiných týmů, nebo ti, kteří od nás odcházejí čelit jiným výzvám jinde, jezdci, inženýři a ti, kteří mají jiná zaměstnání ve formuli 1."

Diskuze (70) Další článek: O termínu první GP Ruska rozhodne Mezinárodní olympijský výbor
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
14:13 | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.
23. května | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
23. května | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.
23. května | Aston Martin se v průběhu 9 měsíců rozhodne, zda vstoupí do F1 jako dodavatel motorů.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10