Ferrari identifikovalo problém, který ve Španělsku vyřadil Leclerca  | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Ferrari identifikovalo problém, který ve Španělsku vyřadil Leclerca

Charles Leclerc minulý závod nedokončil. Kvůli problému na pohonné jednotce se roztočil. Později se mu sice podařilo rozjet a vrátit do boxů, ale jeho ztráta už byla velká a navíc si rozepnul pásy.

„V této první části sezóny jsme viděli, že šampionát je do značné míry rozdělen do dvou skupin: na jedné straně tři jezdci, kteří se zdají být nedosažitelní, na druhé straně dalších deset a všichni v několika desetinách od sebe,“ řekl šéf motorářů Ferrari Enrico Gualtieri.

„V Barceloně jsme za nedostatečnou spolehlivost zaplatili vysokou cenu. Identifikovali jsme problém s elektronickou řídicí jednotkou, která způsobila Charlesovo odstoupení.“

„Doplatil jsme ale i na to, že jsme nemaximalizovali náš kvalifikační výkon, což nás v závodě postavilo do obtížné situace.“

„S ohledem na současné problémy se musíme při přípravě na víkend soustředit na naši práci. Hlavním cílem je zajistit, aby jezdci mohli co nejlépe využít SF1000.“

„Musíme optimalizovat balíček auto-pohonná jednotka, dobře pracovat v garáži, definovat nejlepší strategii a být efektivní, pokud jde o reakci na měnící se podmínky.“

Pro Spa jsou sice předpovídány přeháňky, ale předpovídat něco pro Spa je téměř nemožné. Podmínky se tam mohou změnit během několika minut.

Vloni ve Spa získal Charles Leclerc své první vítězství ve F1. Mohl se ale opřít o silnou pohonnou jednotku, což je na tomto okruhu klíčové. Letos bude pohonná jednotka naopak táhnout Ferrari směrem ke dnu výsledkové tabulky.

Scuderii by možná pomohl zákaz kvalifikačních režimů, ale ten byl nakonec odložen o týden do Monzy.

„Pokud jde o výkon, bude to pro nás tentokrát těžší, protože nemáme stejnou úroveň konkurenceschopnosti jako v roce 2019,“ řekl Leclerc.

„Viděli jsme však, že na této trati se může stát cokoliv, zejména za nepředvídatelného počasí. Jako tým budeme muset velmi tvrdě pracovat, abychom udělali vše, co je v našich silách a dostali maximum z auta hned od pátku.“

„V trénincích musíme shromáždit všechny informace potřebné k výběru nejlepší strategie pro kvalifikaci a zejména pro závod.“

Doporučujeme

Články odjinud