Ferrari identifikovalo problém, který ve Španělsku vyřadil Leclerca

Charles Leclerc minulý závod nedokončil. Kvůli problému na pohonné jednotce se roztočil. Později se mu sice podařilo rozjet a vrátit do boxů, ale jeho ztráta už byla velká a navíc si rozepnul pásy.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Ferrari identifikovalo problém, který ve Španělsku vyřadil Leclerca  | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

„V této první části sezóny jsme viděli, že šampionát je do značné míry rozdělen do dvou skupin: na jedné straně tři jezdci, kteří se zdají být nedosažitelní, na druhé straně dalších deset a všichni v několika desetinách od sebe,“ řekl šéf motorářů Ferrari Enrico Gualtieri.

Leclerc by ve Španělsku získal čtvrté místo, věří Ferrari

Leclerc by ve Španělsku získal čtvrté místo, věří Ferrari

„V Barceloně jsme za nedostatečnou spolehlivost zaplatili vysokou cenu. Identifikovali jsme problém s elektronickou řídicí jednotkou, která způsobila Charlesovo odstoupení.“

„Doplatil jsme ale i na to, že jsme nemaximalizovali náš kvalifikační výkon, což nás v závodě postavilo do obtížné situace.“

„S ohledem na současné problémy se musíme při přípravě na víkend soustředit na naši práci. Hlavním cílem je zajistit, aby jezdci mohli co nejlépe využít SF1000.“

„Musíme optimalizovat balíček auto-pohonná jednotka, dobře pracovat v garáži, definovat nejlepší strategii a být efektivní, pokud jde o reakci na měnící se podmínky.“

Pro Spa jsou sice předpovídány přeháňky, ale předpovídat něco pro Spa je téměř nemožné. Podmínky se tam mohou změnit během několika minut.

Vloni ve Spa získal Charles Leclerc své první vítězství ve F1. Mohl se ale opřít o silnou pohonnou jednotku, což je na tomto okruhu klíčové. Letos bude pohonná jednotka naopak táhnout Ferrari směrem ke dnu výsledkové tabulky.

Scuderii by možná pomohl zákaz kvalifikačních režimů, ale ten byl nakonec odložen o týden do Monzy.

Kvalifikační režimy zakáže FIA od Monzy. Budou výjimky

Kvalifikační režimy zakáže FIA od Monzy. Budou výjimky

„Pokud jde o výkon, bude to pro nás tentokrát těžší, protože nemáme stejnou úroveň konkurenceschopnosti jako v roce 2019,“ řekl Leclerc.

„Viděli jsme však, že na této trati se může stát cokoliv, zejména za nepředvídatelného počasí. Jako tým budeme muset velmi tvrdě pracovat, abychom udělali vše, co je v našich silách a dostali maximum z auta hned od pátku.“

„V trénincích musíme shromáždit všechny informace potřebné k výběru nejlepší strategie pro kvalifikaci a zejména pro závod.“

Další článek: Dva závody F1 v Bahrajnu posunuly finále WEC o týden dopředu

15:08 | Haas potvrdil, že Mazepin bude jezdit s číslem 9. Původně chtěl jezdit s číslem 99, ale to má Giovinazzi. Číslo 9 měl Ericsson, ale vzhledem k tomu, že je (bude) dva roky mimo F1, tak se číslo uvolní...
15:04 | Podle španělských médií dostal Alonso zelenou pro účast v testu mladíků po Abú Dhabí. Do testů by prý měly být nakonec nasazeny dvě auta od každého týmu, takže uvidíme i Buemiho, Kubicu, Ferrari zřejmě nasadí Sainze. Zatím to nebylo potvrzeno.
13:33 | Mick Schumacher se s Haasem zúčastní prvního tréninku na GP Abú Dhabí a také testů po závodě.
9:40 | Jezdecké sestavy pro GP Sachíru: Haas: Pietro Fittipaldi, Kevin Magnussen Mercedes: George Russell, Valtteri Bottas Williams: Jack Aitken, Nicholas Latifi

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink 14.30–16.00
2. trénink 18.30–20.00
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10