Ferrari identifikovalo problém, který ve Španělsku vyřadil Leclerca

Charles Leclerc minulý závod nedokončil. Kvůli problému na pohonné jednotce se roztočil. Později se mu sice podařilo rozjet a vrátit do boxů, ale jeho ztráta už byla velká a navíc si rozepnul pásy.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Ferrari identifikovalo problém, který ve Španělsku vyřadil Leclerca  | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

„V této první části sezóny jsme viděli, že šampionát je do značné míry rozdělen do dvou skupin: na jedné straně tři jezdci, kteří se zdají být nedosažitelní, na druhé straně dalších deset a všichni v několika desetinách od sebe,“ řekl šéf motorářů Ferrari Enrico Gualtieri.

Leclerc by ve Španělsku získal čtvrté místo, věří Ferrari

Leclerc by ve Španělsku získal čtvrté místo, věří Ferrari

„V Barceloně jsme za nedostatečnou spolehlivost zaplatili vysokou cenu. Identifikovali jsme problém s elektronickou řídicí jednotkou, která způsobila Charlesovo odstoupení.“

„Doplatil jsme ale i na to, že jsme nemaximalizovali náš kvalifikační výkon, což nás v závodě postavilo do obtížné situace.“

„S ohledem na současné problémy se musíme při přípravě na víkend soustředit na naši práci. Hlavním cílem je zajistit, aby jezdci mohli co nejlépe využít SF1000.“

„Musíme optimalizovat balíček auto-pohonná jednotka, dobře pracovat v garáži, definovat nejlepší strategii a být efektivní, pokud jde o reakci na měnící se podmínky.“

Pro Spa jsou sice předpovídány přeháňky, ale předpovídat něco pro Spa je téměř nemožné. Podmínky se tam mohou změnit během několika minut.

Vloni ve Spa získal Charles Leclerc své první vítězství ve F1. Mohl se ale opřít o silnou pohonnou jednotku, což je na tomto okruhu klíčové. Letos bude pohonná jednotka naopak táhnout Ferrari směrem ke dnu výsledkové tabulky.

Scuderii by možná pomohl zákaz kvalifikačních režimů, ale ten byl nakonec odložen o týden do Monzy.

Kvalifikační režimy zakáže FIA od Monzy. Budou výjimky

Kvalifikační režimy zakáže FIA od Monzy. Budou výjimky

„Pokud jde o výkon, bude to pro nás tentokrát těžší, protože nemáme stejnou úroveň konkurenceschopnosti jako v roce 2019,“ řekl Leclerc.

„Viděli jsme však, že na této trati se může stát cokoliv, zejména za nepředvídatelného počasí. Jako tým budeme muset velmi tvrdě pracovat, abychom udělali vše, co je v našich silách a dostali maximum z auta hned od pátku.“

„V trénincích musíme shromáždit všechny informace potřebné k výběru nejlepší strategie pro kvalifikaci a zejména pro závod.“

Další článek: Dva závody F1 v Bahrajnu posunuly finále WEC o týden dopředu

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00