Ferrari doufá, že i Alfa Romeo brzy přejde na novou verzi řídící elektroniky

Po technických problémech, které v posledních dvou závodech formule 1 měli Charles Leclerc a Antonio Giovinazzi Ferrari doufá, že Alfa Romeo brzy přejde na novou řídící elektroniku pohonné jednotky.
Ferrari doufá, že i Alfa Romeo brzy přejde na novou verzi řídící elektroniky

Leclerc si už při svém druhém startu za Ferrari jel v Bahrajnu pro vítězství, když mu kvůli zkratu uvnitř řídící jednotky přestal fungovat jeden z válců a Monačan se propadl až na třetí místo.

Ferrari pro následující Velkou cenu Číny přivezlo jinou specifikaci řídící elektroniky, kterou se však rozhodl nasadit pouze tovární tým Ferrari a americký tým Haas, který rovněž od Ferrari odebírá pohonné jednotky.

Druhý zákaznický tým Alfa Romeo se rozhodl zůstat u starší verze. Na začátku kvalifikace však Giovinazziho postihl stejný problém jako Leclerca v Číně.

Räikkönena ovlivnil vítr. Giovinazzi měl podobný problém jako Leclerc v Bahrajnu

Räikkönena ovlivnil vítr. Giovinazzi měl podobný problém jako Leclerc v Bahrajnu

„Vyměnili jsme to, protože to v Charlesově voze v Bahrajnu selhalo. Víme, že jsme s první specifikací řídící jednotky měli nějaké problémy se spolehlivostí, takže jsme to jednoduše vyměnili za lepší jednotku,“ řekl šéf Ferrari Mattia Binotto.

„Pro jistotu jsme to vyměnili i v Sebově (Vettelově) voze. U Charlese jsme to museli vyměnit, protože tam selhala, a požádali jsme také naše zákaznické týmy, aby je rovněž vyměnily,“ popsal.

„Haas to udělal, Alfa to neudělala kvůli problémům s instalací. Měli pocit, že změny, které museli udělat kvůli instalaci, byly příliš komplikované a riskantní. Výsledkem bylo, že Antonio měl stejný problém znovu v kvalifikaci. Doufejme, že to co nejdříve změní,“ doufá Binotto.

Pro závod dostal Giovinazzi nový komponent staré verze řídící jednotky a dojel na patnácté pozici.

Šéf týmu Alfa Romeo Frederic Vasseur následně vzal celou situaci na sebe a omluvil se. Zároveň dodal, že celý závod doufal, aby stejný problém nevyřadil ze závodu i Kimiho Räikkönena, který nakonec dojel na bodované deváté pozici.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (9) Další článek: Lawrence Stroll zapůsobil na Péreze svým odhodláním posunout Racing Point vpřed
14:15 | FIA chystá tendr na dodavatele částí palivového systému. Je to další krok ke standardizaci některých komponent.
19. května | Program v Indianapolis zatím zastavil déšť. Je možné, že bude odložen na zítra...
18. května | V Praze až do neděle probíhá tradiční akce Legendy. Vidět můžete i vozy F1 nebo si vyzkoušet výměnu pneumatik. odkaz
18. května | Fast Friday: Alonso 24. a 77 kol. Nejrychlejší Conor Daly

GP Monaka 2019

Čtvrtek 23. května 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 25. května 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 26. května 2019
Závod 15.10