Po technických problémech, které v posledních dvou závodech formule 1 měli Charles Leclerc a Antonio Giovinazzi Ferrari doufá, že Alfa Romeo brzy přejde na novou řídící elektroniku pohonné jednotky.
Leclerc si už při svém druhém startu za Ferrari jel v Bahrajnu pro vítězství, když mu kvůli zkratu uvnitř řídící jednotky přestal fungovat jeden z válců a Monačan se propadl až na třetí místo.
Ferrari pro následující Velkou cenu Číny přivezlo jinou specifikaci řídící elektroniky, kterou se však rozhodl nasadit pouze tovární tým Ferrari a americký tým Haas, který rovněž od Ferrari odebírá pohonné jednotky.
Druhý zákaznický tým Alfa Romeo se rozhodl zůstat u starší verze. Na začátku kvalifikace však Giovinazziho postihl stejný problém jako Leclerca v Číně.
„Vyměnili jsme to, protože to v Charlesově voze v Bahrajnu selhalo. Víme, že jsme s první specifikací řídící jednotky měli nějaké problémy se spolehlivostí, takže jsme to jednoduše vyměnili za lepší jednotku,“ řekl šéf Ferrari Mattia Binotto.
„Pro jistotu jsme to vyměnili i v Sebově (Vettelově) voze. U Charlese jsme to museli vyměnit, protože tam selhala, a požádali jsme také naše zákaznické týmy, aby je rovněž vyměnily,“ popsal.
„Haas to udělal, Alfa to neudělala kvůli problémům s instalací. Měli pocit, že změny, které museli udělat kvůli instalaci, byly příliš komplikované a riskantní. Výsledkem bylo, že Antonio měl stejný problém znovu v kvalifikaci. Doufejme, že to co nejdříve změní,“ doufá Binotto.
Pro závod dostal Giovinazzi nový komponent staré verze řídící jednotky a dojel na patnácté pozici.
Šéf týmu Alfa Romeo Frederic Vasseur následně vzal celou situaci na sebe a omluvil se. Zároveň dodal, že celý závod doufal, aby stejný problém nevyřadil ze závodu i Kimiho Räikkönena, který nakonec dojel na bodované deváté pozici.
Foto: Getty Images / Charles Coates