Ferrari doufá, že i Alfa Romeo brzy přejde na novou verzi řídící elektroniky

Po technických problémech, které v posledních dvou závodech formule 1 měli Charles Leclerc a Antonio Giovinazzi Ferrari doufá, že Alfa Romeo brzy přejde na novou řídící elektroniku pohonné jednotky.
Ferrari doufá, že i Alfa Romeo brzy přejde na novou verzi řídící elektroniky

Leclerc si už při svém druhém startu za Ferrari jel v Bahrajnu pro vítězství, když mu kvůli zkratu uvnitř řídící jednotky přestal fungovat jeden z válců a Monačan se propadl až na třetí místo.

Ferrari pro následující Velkou cenu Číny přivezlo jinou specifikaci řídící elektroniky, kterou se však rozhodl nasadit pouze tovární tým Ferrari a americký tým Haas, který rovněž od Ferrari odebírá pohonné jednotky.

Druhý zákaznický tým Alfa Romeo se rozhodl zůstat u starší verze. Na začátku kvalifikace však Giovinazziho postihl stejný problém jako Leclerca v Číně.

Räikkönena ovlivnil vítr. Giovinazzi měl podobný problém jako Leclerc v Bahrajnu

Räikkönena ovlivnil vítr. Giovinazzi měl podobný problém jako Leclerc v Bahrajnu

„Vyměnili jsme to, protože to v Charlesově voze v Bahrajnu selhalo. Víme, že jsme s první specifikací řídící jednotky měli nějaké problémy se spolehlivostí, takže jsme to jednoduše vyměnili za lepší jednotku,“ řekl šéf Ferrari Mattia Binotto.

„Pro jistotu jsme to vyměnili i v Sebově (Vettelově) voze. U Charlese jsme to museli vyměnit, protože tam selhala, a požádali jsme také naše zákaznické týmy, aby je rovněž vyměnily,“ popsal.

„Haas to udělal, Alfa to neudělala kvůli problémům s instalací. Měli pocit, že změny, které museli udělat kvůli instalaci, byly příliš komplikované a riskantní. Výsledkem bylo, že Antonio měl stejný problém znovu v kvalifikaci. Doufejme, že to co nejdříve změní,“ doufá Binotto.

Pro závod dostal Giovinazzi nový komponent staré verze řídící jednotky a dojel na patnácté pozici.

Šéf týmu Alfa Romeo Frederic Vasseur následně vzal celou situaci na sebe a omluvil se. Zároveň dodal, že celý závod doufal, aby stejný problém nevyřadil ze závodu i Kimiho Räikkönena, který nakonec dojel na bodované deváté pozici.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Lawrence Stroll zapůsobil na Péreze svým odhodláním posunout Racing Point vpřed

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas