Ferrari doufá, že i Alfa Romeo brzy přejde na novou verzi řídící elektroniky

Po technických problémech, které v posledních dvou závodech formule 1 měli Charles Leclerc a Antonio Giovinazzi Ferrari doufá, že Alfa Romeo brzy přejde na novou řídící elektroniku pohonné jednotky.
Ferrari doufá, že i Alfa Romeo brzy přejde na novou verzi řídící elektroniky

Leclerc si už při svém druhém startu za Ferrari jel v Bahrajnu pro vítězství, když mu kvůli zkratu uvnitř řídící jednotky přestal fungovat jeden z válců a Monačan se propadl až na třetí místo.

Ferrari pro následující Velkou cenu Číny přivezlo jinou specifikaci řídící elektroniky, kterou se však rozhodl nasadit pouze tovární tým Ferrari a americký tým Haas, který rovněž od Ferrari odebírá pohonné jednotky.

Druhý zákaznický tým Alfa Romeo se rozhodl zůstat u starší verze. Na začátku kvalifikace však Giovinazziho postihl stejný problém jako Leclerca v Číně.

Räikkönena ovlivnil vítr. Giovinazzi měl podobný problém jako Leclerc v Bahrajnu

Räikkönena ovlivnil vítr. Giovinazzi měl podobný problém jako Leclerc v Bahrajnu

„Vyměnili jsme to, protože to v Charlesově voze v Bahrajnu selhalo. Víme, že jsme s první specifikací řídící jednotky měli nějaké problémy se spolehlivostí, takže jsme to jednoduše vyměnili za lepší jednotku,“ řekl šéf Ferrari Mattia Binotto.

„Pro jistotu jsme to vyměnili i v Sebově (Vettelově) voze. U Charlese jsme to museli vyměnit, protože tam selhala, a požádali jsme také naše zákaznické týmy, aby je rovněž vyměnily,“ popsal.

„Haas to udělal, Alfa to neudělala kvůli problémům s instalací. Měli pocit, že změny, které museli udělat kvůli instalaci, byly příliš komplikované a riskantní. Výsledkem bylo, že Antonio měl stejný problém znovu v kvalifikaci. Doufejme, že to co nejdříve změní,“ doufá Binotto.

Pro závod dostal Giovinazzi nový komponent staré verze řídící jednotky a dojel na patnácté pozici.

Šéf týmu Alfa Romeo Frederic Vasseur následně vzal celou situaci na sebe a omluvil se. Zároveň dodal, že celý závod doufal, aby stejný problém nevyřadil ze závodu i Kimiho Räikkönena, který nakonec dojel na bodované deváté pozici.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Lawrence Stroll zapůsobil na Péreze svým odhodláním posunout Racing Point vpřed

15:31 | Nürburgring prodal první várku lístků (5 tisíc kusů) za 2 hodiny. Bylo by to možná i rychleji, ale pod náporem zájemců padaly servery. Další lístky budou k dispozici v pátek.
9:00 | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
21. září | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10