Hockenheimringu dnes kralovaly vozy Ferrari, které šly do čela hned po startu. Vítězem se stal Fernando Alonso, kterému uvolnil cestu Felipe Massa. Třetí dojel po nepovedeném startu Sebastian Vettel.
Ferrari si ve Velké ceně Německa na Hockenheimringu připsalo druhý double v sezoně. Z dvojitého vítězství se Scuderia mohla radovat poprvé od úvodního sezony v Bahrajnu. Jenže způsob, jakým výsledku dosáhli, vyvolal spíš rozčarování než radost, což se projevilo i ve výrazech jezdců na stupních vítězů.
Start zcela prokoučoval nejrychlejší muž kvalifikace Sebastian Vettel, který se zaměřil na eliminování Fernanda Alonsa, ale tím zcela uvolnil prostor Felipemu Massovi. Ten se tak ze třetího místa posunul do čela závodu. Vettel navíc neudržel za sebou ani Alonsa a klesl až na třetí místo. Start se příliš nepodařil ani Webberovi s druhým red bullem, který se brzy propadl za Lewise Hamiltona a dotíral na něj i Jenson Button s dalším mclarenem. Sedmé místo si udržel Robert Kubica, na osmé se po startu z jedenácté pozice posunul Michael Schumacher. Do kolize po startu se zapletl Buemi a s poškozenou zadní částí vozu v boxech odstoupil. Do depa museli zamířit ještě Alguersuari, který do svého týmového kolegy v úvodu narazil, Sutil a Liuzzi.
Pořadí se ustálilo až do prvních zastávek, které přišly vzhledem k nasazení extrémně měkké směsi pneumatik velmi brzy. Jako první ze špičky zamířil do boxů již ve třináctém kole Vettel. Většina pilotů ze špičky pořadí zajela do depa v následujících dvou kolech, jen Button zůstával na trati déle a na čele získával cenné desetiny. Okolo dvacátého kola se O vzrušení staraly dvě bojující dvojice. Schumacher se snažil předjet Kubicu, ten jeho náporu odolal. Podobně se Massa ubránil útokům Alonsa. Buttonova pozdější zastávka se vyplatila, protože se posunul před Webbera na páté místo. Ještě déle zůstal na trati Rosberg, který díky tomu vyjel z boxů těsně před Schumacherem.
V čele pak nadále kroužily vozy Ferrari, Massa navíc Alonsovi mírně poodjel. Za nimi jezdil s mírným odstupem Vettel, následovali Hamilton, Button a Webber. Zdálo se, že závod se dojede v poklidu. Massa už vedl o 3,4 sekundy. Alonso však odpověděl nejrychlejším kolem a postupným snížením ztráty. Mezitím byl Hamilton rádiem vyzván k šetření paliva a Webber musel kvůli technickým potížím změnit způsob brzdění. Tím ztratil kontakt s Buttonem.
Klíčový okamžik závodu nastal ve 49. kole, kdy byl Massa nejdříve rádiem upozorněn, že Fernando je rychlejší, a poté byl ještě významně dotázán, jestli dané zprávě porozuměl. Brazilec okamžitě zpomalil a uvolnil tak Španělovi cestu do čela závodu. O tom, že hlášení v rádiu bylo skrytou týmovou režií nebylo pochyb. Korunu všemu nasadil Massův inženýr Rob Smedley, který se svému jezdci vysílačkou omluvil.
V tomto pozměněném pořadí dojeli závodníci až do cíle. Podruhé v sezoně tedy vyhrál Fernando Alonso, který Felipemu Massovi ujel o čtyři sekundy. Na stupních vítězů maranellskou dvojici doplnil Sebastian Vettel, který zajel v posledním okruhu nejrychlejší kolo závodu a za Massou zaostal jen o necelou sekundu.
Na stupních vítězů se ale nikdo nijak zvlášť neradoval, u Ferrari zpytovali svědomí a Vettela mrzela porážka na domácí půdě. I ta italská hymna zněla nějak falešně... Jenže pokud bychom se podívali do historie, v oblasti týmové režie bylo už i hůř. V padesátých letech například jezdci občas museli stájové jedničce poskytnout třeba i svůj vůz...
Na dalších místech dojeli konzistentní Hamilton s Buttonem, šestý Webber určitě chtěl víc, sedmý Kubica splnil svůj standard a opět porazil mercedesy s Rosbergem a Schumacherem. Bod za desáté místo bral Vitalij Petrov.
V šampionátu zůstávají v čele jezdci McLarenu Hamilton (157 bodů) a Button (143), následují Webber a Vettel (oba 136), kterým se přiblížil Alonso (123). V Poháru konstruktérů vede McLaren (300 bodů) před Red Bullem (272), třetí Ferrari (208) má již výraznou ztrátu.
Příští závod se jede již za týden 1. srpna jako Velká cena Maďarska na okruhu Hungaroring.
GP Německa 2010
P. |
Jezdec |
Tým |
Kola |
Čas/ztráta |
Start |
1 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
67 |
1:28:38,9 h |
2 |
2 |
Felipe Massa |
Ferrari |
67 |
+4,1 s |
3 |
3 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
67 |
+5,1 s |
1 |
4 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
67 |
+26,8 s |
6 |
5 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
67 |
+29,4 s |
5 |
6 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
67 |
+43,6 s |
4 |
7 |
Robert Kubica |
Renault |
66 |
+1 kolo |
7 |
8 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
66 |
+1 kolo |
9 |
9 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
66 |
+1 kolo |
11 |
10 |
Vitalij Petrov |
Renault |
66 |
+1 kolo |
13 |
11 |
Kamui Kobajaši |
BMW Sauber-Ferrari |
66 |
+1 kolo |
12 |
12 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
66 |
+1 kolo |
8 |
13 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
66 |
+1 kolo |
10 |
14 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
66 |
+1 kolo |
14 |
15 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
66 |
+1 kolo |
15 |
16 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
65 |
+2 kola |
21 |
17 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
65 |
+2 kola |
19 |
18 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
64 |
+3 kol |
23 |
19 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
63 |
+4 kol |
20 |
- |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
56 |
+11 kol |
18 |
- |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
50 |
+17 kol |
24 |
- |
Sakon Jamamoto |
HRT-Cosworth |
19 |
+48 kol |
22 |
- |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
3 |
+64 kol |
17 |
- |
Sébastien Buemi |
STR-Ferrari |
1 |
+66 kol |
16 |