Většina týmů se ve Španělsku představila s významnými novinkami,
Ferrari nevyjímaje. Vylepšení mu pomohla, ale na Red Bull a Lewise Hamiltona to
nestačilo. „Jsme trochu zklamaní. Po ranním tréninku jsme byli silní na tvrdší
směsi, ale s měkčí jsme měli problém v čase na jedno kolo. Ty dvě
hodiny před kvalifikací jsme na tom dělali a snažili se najít kompromis.
Zlepšilo se to, ale ne dost, abychom mohli bojovat o ty nejvyšší příčky. To, že
ani jeden jezdec nezajel v třetí části kvalifikace hladké kolo, taky
nepomohlo,“ popsal Chris Dyer.
Alonso s Massou odjeli finálovou část kvalifikace na méně
pohodlných měkčích gumách. „Na tvrdší sadě jsme byli rychlejší, ale kdybychom
na ní absolvovali třetí část kvalifikace, asi by to mělo dopad na závod,“
vysvětlil Alonso. Podle pravidel musí letos jezdci z první desítky nastoupit
do závodu na stejné směsi, na které končili kvalifikaci.
V neděli Španěl podle všeho počítá jen s jednou,
poměrně časnou zastávkou. „Budeme mít výhodu. Když máme strávit 40 až 50 kol na
tvrdší směsi, většinou býváme lepší než všichni ostatní. Zkusíme to. Zítra máme
šanci bojovat o stupně vítězů.“
Pátý Felipe Massa si naříkal na provoz. „Mohli jsme
dopadnout i lépe. V první a druhé části jsem byl moc spokojený, ale ve
třetí už jsem se nemohl zlepšit. Mohl jsem být i třetí, ale nepodařilo se mi
pořádně zahřát pneumatiky, hlavně kvůli provozu. Z pátého místa se mi bude
na podium dostávat hůř,“ řekl.