Ferrari chystá vylepšení pohonné jednotky. Jako jediný výrobce si to může dovolit | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Ferrari chystá vylepšení pohonné jednotky. Jako jediný výrobce si to může dovolit

Ferrari se chystá ještě letos nasadit vylepšení své pohonné jednotky. Ve Spa a Monze to však nebude.

Letní přestávka se týká také výrobců pohonných jednotek. Jakmile skončí, rozběhne se znovu vývoj na plné obrátky. V příštím roce totiž dojde na několik let ke zmrazení vývoje. 

Vývoj sice pokračuje, ale v průběhu letošní sezóny nelze nasazovat nové verze. Změny lze provádět jen se souhlasem FIA z důvodu spolehlivosti. 

Ferrari přesto chystá vylepšení své pohonné jednotky. Zatímco ostatní automobilky představily všechny své nové komponenty na začátku roku a nyní se musí držet stejné specifikace, Ferrari provozuje některé prvky, které byly nasazeny už vloni. Může proto nasadit vylepšení – jakmile to udělá, musí samozřejmě dokončit sezónu s touto novou specifikací. 

Nejde o žádnou šedou zónu v pravidlech. Příloha technických pravidel mluví jasně: „... mezi koncem předchozí sezony (rok 2020, pozn. redakce) a koncem aktuální sezony je možné provést jednu aktualizaci specifikace.“

Ačkoli termín zavedení nových komponent není jasný, šéf Ferrari Mattia Binotto potvrdil, že se tak nestane před Velkou cenou Itálie.

Charles Leclerc bude muset ve Spa nasadit novou pohonnou jednotku, protože ta předešlá byla nevratně poškozena při nehodě v Maďarsku. Do jeho vozu bude instalována současná specifikace. 

„Jen pro upřesnění, jaká jsou pravidla roce 2021: v roce 2021 můžete mít zcela novou pohonnou jednotku. To znamená, že můžete přinést aktualizaci všech komponent pohonné jednotky, ať už se jedná o ICE, turbo, MGU-H, baterie, MGU-K atd.,“ řekl Binotto, kterého cituje Motorsport.com.

„Na začátku sezóny jsme nezkompletovali celou pohonnou jednotku. Stále existují komponenty, které jsou loňské. U těchto komponent proběhne evoluce. Myslím, že to pro nás bude do konce sezóny znamenat významný krok.“

Binotto očekává ve Spa těžký víkend. „Bude to pro nás těžký závod, protože nám chybí sedm desetin na nejlepší a většina z toho, nejméně 60 procent, pochází z motoru. Stále zaostáváme za Hondou a Mercedesem.“

„Když se podíváte na naše simulace, je to trať, kde na motoru hodně záleží. V kvalifikačním kole bude podle mě rozdíl značný.“

Doporučujeme

Články odjinud