Ferrari chystá vylepšení pohonné jednotky. Jako jediný výrobce si to může dovolit

Ferrari se chystá ještě letos nasadit vylepšení své pohonné jednotky. Ve Spa a Monze to však nebude.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Ferrari chystá vylepšení pohonné jednotky. Jako jediný výrobce si to může dovolit | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Letní přestávka se týká také výrobců pohonných jednotek. Jakmile skončí, rozběhne se znovu vývoj na plné obrátky. V příštím roce totiž dojde na několik let ke zmrazení vývoje. 

Černé na bílém: Jak proběhne zmrazení pohonných jednotek

Černé na bílém: Jak proběhne zmrazení pohonných jednotek

Vývoj sice pokračuje, ale v průběhu letošní sezóny nelze nasazovat nové verze. Změny lze provádět jen se souhlasem FIA z důvodu spolehlivosti. 

Ferrari přesto chystá vylepšení své pohonné jednotky. Zatímco ostatní automobilky představily všechny své nové komponenty na začátku roku a nyní se musí držet stejné specifikace, Ferrari provozuje některé prvky, které byly nasazeny už vloni. Může proto nasadit vylepšení – jakmile to udělá, musí samozřejmě dokončit sezónu s touto novou specifikací. 

Nejde o žádnou šedou zónu v pravidlech. Příloha technických pravidel mluví jasně: „... mezi koncem předchozí sezony (rok 2020, pozn. redakce) a koncem aktuální sezony je možné provést jednu aktualizaci specifikace.“

Ačkoli termín zavedení nových komponent není jasný, šéf Ferrari Mattia Binotto potvrdil, že se tak nestane před Velkou cenou Itálie.

Charles Leclerc bude muset ve Spa nasadit novou pohonnou jednotku, protože ta předešlá byla nevratně poškozena při nehodě v Maďarsku. Do jeho vozu bude instalována současná specifikace. 

Když jezdec způsobí nehodu, měl by jeho tým zaplatit soupeřům škodu, navrhuje Ferrari

Když jezdec způsobí nehodu, měl by jeho tým zaplatit soupeřům škodu, navrhuje Ferrari

„Jen pro upřesnění, jaká jsou pravidla roce 2021: v roce 2021 můžete mít zcela novou pohonnou jednotku. To znamená, že můžete přinést aktualizaci všech komponent pohonné jednotky, ať už se jedná o ICE, turbo, MGU-H, baterie, MGU-K atd.,“ řekl Binotto, kterého cituje Motorsport.com.

„Na začátku sezóny jsme nezkompletovali celou pohonnou jednotku. Stále existují komponenty, které jsou loňské. U těchto komponent proběhne evoluce. Myslím, že to pro nás bude do konce sezóny znamenat významný krok.“

Binotto očekává ve Spa těžký víkend. „Bude to pro nás těžký závod, protože nám chybí sedm desetin na nejlepší a většina z toho, nejméně 60 procent, pochází z motoru. Stále zaostáváme za Hondou a Mercedesem.“

„Když se podíváte na naše simulace, je to trať, kde na motoru hodně záleží. V kvalifikačním kole bude podle mě rozdíl značný.“

Další článek: Podle Marka by si měl Cunoda uvědomit, že hlavu nemá jen pro nasazení helmy

12:46 | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
11:48 | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.
19. září | F1 má tento víkend volno, ale večer ve 21:00 se jede závod IndyCar na slavném okruhu Laguna Seca. Sledovat ho můžete prostřednictvím služby DAZN (stojí 39 Kč měsíčně).
17. září | Vůz Alfy Romeo z roku 2018 se přesouvá. Nyní je k vidění v Brně u čerpací stanice Benzina Bystrcká 1276/36b. Bude tam do 23. září. Pak zamíří do Ostravy.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00